دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

ما و انقلاب 57 ... ! ... ! ... ! ... ! در پهنای انحصار طلبی !!

امروز دهم بهمن ماه ، در حالیکه تنها دو روز به دهه فجر باقی مانده ، باز هم هجمه ی تفکرات بر ما مستولی می گردد که براستی دستاورد این انقلاب چه بوده ؟!؟

بارها این سخن را شنیده ایم که حفظ نظام از اوجب واجبات است و به نوعی این مطلب را به آدمی تلقین می کنند که ما به انقلاب بدهکار هستیم و انقلاب به ما بدهی ای ندارد !!!



عکس فوق را که در روز سوم نمایشگاه مطبوعات گرفتم ، نمونه ای از همین تصور است که ما بدهکاری ای به انقلاب داریم ! در بنر مذکور کاملا این عبارت مشخص است ، جمعیت بدهکاران به انقلاب !!


گویا عده ای سلطه گران فراموش کرده اند که در این انقلاب همه ی اقشار و گروه های سیاسی حضور داشته اند و انحصارگرایان گویی می خواهند مشروعیت خویش را از خدا بگیرند و بازهم گویا فراموش کرده اند که در صد سال پیش و در انقلاب مشروطه در اصل اول قانون اساسی اینگونه آمد که : سلطنت موهبتی است الهی که از مردم به پادشاه داده می شود !!

ولیکن اینگونه به نظر می رسد که ایشان بازهم به سمت سقوط پیش می روند و با مطرح کردن چنین عبارات مضحکی ، سعی می کنند تا با استفاده ی ابزاری از یک تفکر دینی خلق را به خود مشغول دارند ! چراکه ایشان انقلاب را نه از مردم ، بلکه از خدا می دانند که هیچ احدی هم با این اوصاف توانایی سخن گفتن در مقابل اینان را ندارد !


هرچند می توان حداقل این پرسش را نیز کرد که اساسا اگر نظامی مطابق میل مردم باشد ، دیگر نیاز به جانفشان برای حفظش ندارد !


متاسفانه جامعه ای در پیش روست که چیزی شبیه قرون وسطی را در آن می بینم و آنقدر انحصار طلبی انقلاب را در خود می بینند که خو نیز باور کرده اند که همه انقلاب بر دوش ایشان ( مقام معظم روحانیت ) بوده و بقیه همه در حال کشک ساییدن بوده اند !



عکس فوق تنها نمونه ای از هزاران عکسی است که از طرف صدا و سیما و هزاران مرجع خبری دیگر سانسور می شود و خودِ این عکس گواهی بر این است که هرگاه این پنچه ها متحد شده اند ، تبدیل به یک مشت شده اند !


هرچند جالب تر وقتی می شود که بیاد آوریم که این تصفیه که از اول انقلاب شروع شده ( ابتدا چپ ها و سپس مجاهدین و در آخر ملی گراها ) اکنون به داخل نظام کشیده شده و گروهی پیدا شده اند که نسل اول انقلاب را به دوری از خط امام متهم می کنند !!


سی و یک سال از انقلاب اسلامی گذشته و مردم ایران با دادن شهدا و تحمل انواع قحطی و گرانی در همان دو دهه اول انقلاب ، همه جوره جور این بدهکاری را پرداخته اند و بنظر می آید که تنها یک توقع داشته باشند و آن هم اینکه نوع دید حاکمیت به انسان تغییر کند و والسلام !


مانی


==================================================


سی دی گذشته سالروز مرگ مهندس مهدی بازرگان ، رئیس اولین دولت موقت جمهوری اسلامی بود ، مردی که بقول رئیس حراست دانشکده مان در گفتگویی دو نفره ، حرفهایش اکنون معنا پیدا می کند ...


شاید هم بقول روزنامه شرق در چند سال پیش در سالروز مرگ وی ، فرزند بورژوایی ملت ایران ...


درود بر روح پاکش ...


مرحوم بازرگان نفر وسطی می باشد و مرحوم سحابی ( پدر ) سمت چپ هستند .


=====================================================


جملات هفته :

  1. علم الهدی امام جمعه ی مشهد و از حامیان احمدی نژاد در انتقاد به مشائی گفت : ما اجازه ی حضور یک مگس در کنار رئیس جمهور را نمی دهیم !!
  2. مهدی کروبی : به چارچوب های نظام و اصل ولایت فقیه پایبندم !!
  3. محمود احمدی نژاد : 22 بهمن امسال تشیع جنازه ی نظام سرمایه داری است !!!
  4. جواد لاریجانی : هاشمی شخصیت بزرگ و پیچیده ای است !!
  5. علی لاریجانی : نمی توان با فضای توهمی برای کشور برنامه ریزی کرد !!
  6. آیت الله نوری همدانی : خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است .

===================================================


در پایان از همه دوستانی که در نظر سنجی وبلاگ شرکت کرده بودند ، یک دنیا تشکر می کنم و بنا به آرا دوستان ، مطلب  آی آقایان نکند قرار است خدا شوید با اختلاف رای 2 بعنوان برترین مطلب سال وبلاگ انتخاب شد .


هرچند خودم فکر می کردم مطلب مربوط به مرحوم مصدق رای بیشتر بیاره ...


باز هم یک دنیا ممنون ...


از گذاشتن کامنت دریغ نکنید ، مایه دلگرمیه ...


مانی