دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

آخرین پرده شیخ اصلاحات !!

آخرین پرده شیخ اصلاحات !!


دیشب قبل از شروع مناظره ؛ فیلم انتخاباتی مهدی کروبی از شبکه ی یک پخش شد که جدا از احساسی بودن و نوستالوژی وار بودنش جمله ای داشت که از دهان کرباسچی بارها خارج شد و آن این بود ؛ آخرین پرده !!!


1- مناظره دیشب محمود احمدی نژاد و مهدی کروبی حقیقتا یک بازنده داشت و آن هم شخص کروبی بود !! حداقل پیش بینی شخصی من این بود که بعلت داشتن تیم قوی ؛ مهدی کروبی با سر فصل های سنگین و  غافلگیر کننده ای پای بر عرصه می گذارد و صد افسوس که چنین نشد و با شروع بحث از هاله نور در عمل خویشتن را به هلاکت انداخت و احمدی نژاد را در موضعی قرار داد تا بر اساس آن در میدان بتازد و با عوام فریبی و بکار بردن تعدادی عدد ؛ بحث را به پیش برد .

به عبارت بهتر با شروع یک بحث لمپنی این فرصت در اختیار دکتر قرار گرفت تا با کذب خواندن قضیه و گفتن اینکه این سخنان به اداره کشور ربطی ندارد و من تصور می کردم شما با برنمه های اقتصادی و مملکت داری وارد بحث شده اید ، کل ده دقیقه صحبت کردن کروبی را سوخت کند !!!


2- یک مطلبی که احمدی نژاد با گفتنش کل شرکای کروبی رو آچمز کرد این بود ، رئیس جمهور خودش باید کارشناس باشه و همه چیز رو نسپاره دست کارشناسان و مشاوران .

ظاهر جمله بسیار ساده است ولی در عمق آن مفهومی نهفته است و آن هم اینکه جناب کروبی ؛ بر فرض اگر شما پرزیدنت این ملت شدید هم می خواهید همه چیز رو بر گردن مشاورانتون حواله بدید ؟!!؟ چگونه است که وقتی چند آمار کاملا کذب در مقابل شما قرار می گیرد شما عاجز از ایراد گیری هستید ؟!؟! بقول دوستی ؛ باید یه فرقی بین رئیس جمهور ایران با شیوخ عرب باشد که نه از سیاست چیزی می دانند و نه از اقتصاد و همه مسائل مملکتشان بر عهده تیمی از وزیران و مشاوران است !!

براستی جناب کروبی در مجامع بین المللی هم زمانی که در مقابل دوربین ها و خبرنگاران قرار خواهند گرفت  هم اینگونه می خواهند دست یاری به سوی مشاوران دراز کنند !؟!؟


3- کروبی چندین و چند بار پای امام و رهبری را در سخنانش به میان کشید و در قبال سیاست ها و اصول نظام کاملا رهبری را به میان کشید و با اعلام اینکه رهبری باید مسائل هسته ای و سیاست خارجه را تعیین کند به راحتی زیر شعار خویش زد !!

گویا ایشان فراموش کرده بودند که با شعار تغییر در قانون اساسی آمده اند و تغییر در قانون اساسی تنها با نظر و اجازه رهبری قابل اجراست !! ( قابل توجه اون هوادارایی که می گفتند کروبی بر عکس میر حسین می خواد از خط امام کمی فاصله بگیره )


( عکس این برادرمون رو برای این گذاشتم که قیافش گولاخه !!!!!  )


4- قضیه شهرام جزایری هم که تیر خلاص بود بر پیکر کروبی ، وقتی به هاشمی رفسنجانی لقب دزد بدن در حالیکه تنها یک دهه از این شعار می گذرد (( مخالف هاشمی مخالف رهبر است مخالف رهبری دشمن پیغمبر است )) پس وای بحال کروبی که هنوز پای بر عرصه نگذاشته جزایری را اینگونه بر رخش می کشند و زندان و شکنجه در بنیاد شهید را چنان بر فرقش می کوبند که کمترین پاسخی در قبالش نتواند بدهد !!


5- هرچند که مطلب روزنامه ی اعتماد ملی راجع به همسر احمدی نژاد کمی خود زنی از سوی احمدی نژاد هم بود ولی گفتن این مطلب که من اطلاعی نداشتم و در مقابل گفته ی احمدی نژاد که شما چگونه از روزنامه خویش خبر ندارید و می خواهید رئیس جمهور هم بشوید !؟؟ کمر کروبی را شکست !!


6- بارها پریدن کروبی در صحبت های احمدی نژاد ( دقیقا همان اشتباه دکتر در مقابل میر حسین ) کاملا وجهه مقبولی رو در بحث به احمدی نژاد بخشید و برعکس میر حسین که نه تحت تاثیر خنده های بی دلیل احمدی نژاد قرار می گرفت و نه از جمله ی تکراری اطلاعات غلطی به شما دادن عصبی می شد ؛ مهدی کروبی با بر افروختگی تمام هم نن جونش را وسط کشید و هم خود را اکابری خواند که خواستار گرفتن الگو از احمدی نژاد است و هم با پرخشاگری و گفتن اینکه من که اوراق ندارم و ... کاملا خویش را از لحاظ روانی باخت .


7- هرچند احمدی نژاد هم دیشب چند اشتباه محرز داشت ، من جمله دانشجویان ستاره دار ؛ نرخ بیکاری که بر اساس آمرهای منتشر شده جمعیت فعال سالانه کاملا گفتار احمدی نژاد شکل کذب بخود می گرفت ؛ خرید هواپیما از اسرائیل که قضیه اش را در زمان امام بطور کامل کذب خواند ( به همراه کروبی ) که بنا به استناد های محمود طلوعی در کتاب شاه در دادگاه تاریخ و استناد به خاطرات چند افسر آمریکایی من جمله مک فارلین و شخصیت منوچهر قربانی این قضیه مثل اظهر من الشمس هست !! 

اشتباه دیگر احمدی نژاد که کروبی با بی سیاستی کمترین اشاره ای بدان نکرد آن بود که احمدی نژاد در سلسله آمار های جعلی خویش به صادرات نفت و گاز اشاره کرد ؛ جاییکه بجای آنکه کروبی پای مشاوران و کارشناسان را وسط کشید ، باید به این اشاره می کرد که جناب پرزیدنت ، وقتی مبالغ و میزان قرار دادهای نفتی و گازی شما محرمانه است ، چگونه به این میله ها و اعداد اطمینان باید کرد !؟!؟


8- در مقایسه کوچک بین مناظره میر حسین با پرزیدنت و در مقابل کروبی با پرزیدنت بنظر می آید اگر منصفانه نظر دهیم ، میر حسین به مراتب با برنامه تر بود در مناظره و قضیه مشایی و کردان و عدم آتو داشتن در دست احمدی نژاد همه و همه برگهایی بود که برنده مناظره را میر حسین می دانست !! حتی پرش های چندباره احمدی نژاد در صحبتهای میر حسین و آن انگشت معروف همه و همه در شکست آن شب احمدی نژاد حجت بود و صحبت تاریخی میر حسین مبنی بر اینکه ؛ شما چیزی از خود من گیر نیاوردید و به هواداران من گیر دادید !! کاملا احمدی نژاد را آچمز کرد !!

در طرف مقابل شاید باید کروبی را خوش شانس بنامیم که احمدی نژاد رحم کرد و به قضیه زنان کروبی و بخور بخور وی در سازمان حج و بنیاد شهید و تحصن ملت در مجلس ششم و کرباسچی و عبدی و ... گیر نداد !!

بعبارت ساده تر اگر مبنای پیروزی میر حسین را در چند جمله بتوانم خلاصه کنم بی شک آن است که میر حسین با شروع بحث از سیاست خارجی و به چالش کشیدن احمدی نژاد و در آخر هم با نقد کشیدن دولت وی و داشتن لیستی از تخلفات دولت موجبات برتری خویش را فراهم کرد ، در حالیکه کروبی با شروع لمپنانه ای که داشت ورق را به احمدی «زاد از همان نخست داد و بعد از عدم نتیجه گیری از این باب ، با یک پرش ناشیانه به اقتصاد آنجا نیز خویش را ناکام یافت !!


9- دیشب به شخصه خطر انتخاب شدن مرحله ی اول انتخابات توسط احمدی نژاد رو حس کردم !!


مانی


==================================================


خیلی متن طولانی ای شد ، امیدوارم حوصله بکنید و بخونیدش ؛ بازم مثل همیشه چند خط از خودم و والسلام !!


الان که درگیر امتحانات دانشگاه هستم و شاید تنها خوبی امتحان داشتن اینه که می تونی وانمود کنی علت بعضی از ناراحتی هات امتحاناست و  بدی امتحان داشتن اینه که فکر می کنن علت همه ی ناراحتی هات امتحانه ...!

زیر دوش آب گرم ، آب سرد را باز می کنی ، بیشتر و بیشتر.. یکهو.. یخخخ.. از این سردتر نمی شه دیگر ؛ اطمینان پیدا می کنی که این سرما ، دیگه روت اثر نداره ؛ آب ِحرف هایی که روی سرت خالی شد ، خیلی سردتر از این حرف هاست . اینو واقعا این هفته تجربه کردم !!!

هرچند که بقول یه بنده خدایی اینکه رومئو و ژولیت چی می خوان مهم نیست ، مهم مخاطبه !!


راستی تا یادم نرفته تولد سعید  و یار غارشون خانوم باران رو تبریک می گم !!


نظر هم بدید ، باعثه دلگرمیه !!

مانی