دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

باران که می بارد تو می آیی !!

وقتی می خوای اولین متن یه وبلاگ رو بنویسی هزار تا ایده به ذهنت حمله می کنن که با این شروع کنم بهتره بعد تا می خوای شروع کنی به نوشتن عنقریب یکی دیگه حمله می کنه که نه آقا با این یکی شروع کنم خیلی بهتره !!  بعد از کلی فکر کردن که آقا مقاله سیاسی بنویسم یا اجتماعی یا تاریخی به خودم گفتم وقت واسه اونا زیاده و چه بهتر در مورد عشقم بنویسم .  

آره ، بارون !!

  

 

حالا چی شد که اولیش شد بارون !!  

 

بارون خودش یه فلسفست البته نه از قماش فلسفی کانت و هگل و از این قبیل بلکه فلسفش زندگی منه !! اصلا یه جور دیگه باز کنم قضیه رو بهتره !! 

 

همیشه از بچگی یادمه وقتی بارون میومد همه مردم می رفتن داخل خونه هاشون ، همه پنجره ها رو می بستن ، همه بچه هاشونو از توی کوچه خیابون صدا می کردن که آهای بچه بدو تو سرده ،‌ نچایی .  

حالا این وسط اون بچه مادر مرده ای که دوست داشت زیر بارون نفس بکشه تکلیفش کلی آه و نفرین و ناله و ... هست .   

 

بارون برای من نماد همه چیز هست ، نماد زیبایی ، لطفات ، بی ریا بودن و از همه مهم تر با احساس بودن و در عین حال مقدس !!!  . احساسی که برای وصفش می تونم بگم وقتی می بینیش سر خوش می شی و وقتی این حس رو قشنگ تر لمس می کنی که یادت بیاد چقدر از مردم تو همین کشور خودمون چشمشون همیشه به این آسمون دوخته شده که براشون امید بباره . 

 

برای من وقتی بارون می زنه تداعی روز های گذشته هست و عجیب تر اون هست که خاطره ی تلخی از بارون ندارم و این برای من زیباست که دوستانی دارم وقتی بارون میاد با اس ام اس و زنگ منو شرمنده خودشون می کنن و همیشه با حرفای قشنگشون به من یادآوری می کنن هنوز کسایی هستند که بارون رو وقتی می بینن منو بیادشون میارن و زحمت زدن یه زنگ یا مسیج رو به خودشون می دن . 

 

حقیقتش فکر نکنم کسی توی دنیا باشه که اندازه من بارونو دوست داشته باشه ، یه جورایی تطهیر کننده بودنشو قبول دارم چون وقتی زیرشم احساس تنفس پاک می کنم و خلوتی عجیب خیابونا به من این قدرت رو می ده که حتی زیر بارون عین دیوونه ها بدوم . 

  

 

اصلا یکی از دلایلی که به سیاوش قمیشی علاقه دارم ارادتی هست که نسبت به بارون داره و در همه آلبومهاش اون رو نمایان می کنه .  زیر بارون ایستادن حس جالبیه و در کنار پنجره ای که بارون می خوره نشستن و قهوه خوردن حس قشنگتری داره .  

حسی که با آهنگ فال قهوه شادمهر برای من تداعی کننده خاطرات قشنگ گذشتست و مطمئنم هیچوقت این حس از کنار من نمی ره . 

 

فکر کنم خیلی زیاد شد متن و دوست ندارم خسته کننده بشه متن و فقط بعنوان آخرین کلام در مورد وبلاگ بگم که تماما تلاش خواهم کرد مانند بارونی که از بی ریا بودن و صداقتش دم می زنم بتونم مطالبی بدور از ریا و با صداقت بنویسم .  

 

امید است مورد رضایت قرار گیرد . 

 

                                                                                                                  مانی

نظرات 12 + ارسال نظر
مهرآفرین سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:22 ب.ظ

اصلا عجیب نبوود که این پست رو خووندم.
انتظار غیر این رو نداشتم ازت. همیشه به نظرم از یه نوع دیگه میوومدی.

باروون امرووز مبارکت باشه.
موفق باشی و شاد.

مانی چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:32 ق.ظ

لطف داری مهرافرین :۵۳:

خوزه چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 ب.ظ

مانی یعنی بارون خداییش تکی پسر .
ولی یه چیزی رو بی تعارف بهت می گم که هر کس قدر تو رو ندونه واقعا باید بره گیم آور بشه :d

بی نظیر

از کسائی هستی که اگه یه نفر پایه باشه تا تهش باهاشی .
ما که هروقت بارون میاد یادتیم شما رو نمی دونیم ؟!؟!

خوزه عزیز باز هم چوب کاری فرمودید ؟!

مهسا پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ب.ظ

و آنگاه بانوی پر غرور باران را دیدم
در آستانه ی نیلوفرها
که از سفر دشوار آسمان ها باز می آمد...(شاملو)

مانا مانی؛مانی عزیز

نانا سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:05 ب.ظ http://manis.blogsy.com

منم دقیقا 8 سال که عاشق بارونم.ولی 2 سال عشقم به بارون جدیتر شد.بارونو نمادی از تو میدونم.به خاطر اینکه هر وقت میباره یاد تو می افتم.
توی شبای بارونی و خیس کی میتونه بگه دلتنگ تو نیست.
دوستت دارم.

Mer30

باران پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:29 ب.ظ

شگفتا از ما که بر مردگان خاک می پاشیم ولی از زندگان خاک نمی شوییم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:43 ب.ظ

ندا پنج‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:17 ق.ظ http://ansuyekhial.blogsky.com/

اجازه میدی لینکت کنم؟

صاحب اختیارید !

آموزش از راه دور فرهنگ نوین یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:26 ب.ظ http://www.farhangenovin.ir

آموزش از راه دور فرهنگ نوین
--------------------
فرصتی دیگر برای کسب مدارج علمی
با معافیت تحصیلی برای پسران تا سن 24 سالگی
راهنمایی-دبیرستان-کاردانش-پیش دانشگاهی
-------------------------
بازماندگان از تحصیل و سایر علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ما مراجعه فرمایند.
www.farhangenovin.ir
-----------------------
هیچ وقت دیر نیست

ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:50 ب.ظ

منم عاشق بارونم. دی ماه پارسال تو پست "کاش باران ببارد نوشتم، "عاشق بارون و راه رفتن زیرش، بی هراس از خیس شدنم.."
هدفن رو می زارم تو گوشم و همین آهنگ سیاوش رو می زارم و زیر نم نم بارون ذوقی می کنم که نگو. حاضرم نیستم چتری براش باز کنم. می دونی بودا در مورد باران چی گفته؟

احسنت به شیری که خوردید صد در صد حلالتون باشه :d

نه ؛ جملش چی بید ؟!؟!

ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:26 ب.ظ http://mahi-siyahe-kocholo.blogsky.com

بودا در پاسخ به سوال دوستی که از او پرسیده بود، آیا در جهان چیزی هست که به آن علاقه داشته باشی؟ گفت: آری، باران، چون فکر می کنم تنها چیزی که این دنیای خاکی را به آسمان و عوالم بالاتر از آن وصل می کند، همین رشته ها و ریشه های خیس ابریشمین باران است و بس. من باران را بسیار دوست دارم..

ممنون ، وبلاگتونو هم بازدید نمودیم و بسی حال کردیم ...

iden یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:39 ب.ظ

salam
veblageto didam
kheyli khob o ghashang bod
rasti in link ro hatman bebin
http://65.75.252.236/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد