دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دو مطلب ... ! ماله کشی به سبک حواله دادن و قل مراد ... !

ماله کشی به سبک حواله دادن ... !


معمولا دولت عدالت محور شاید هم پرور در انجام عملیات های انتحاری و غافلگیر کننده یدی طولانی داشته و از آنجایی که گاها صحبت های بی حساب کتاب و الله بختکی از طرف این دولت شریف و خدمتگذار موجبات تعجب و گاه اعتراض و حتی گاها انقلاب های مخملی از سوی امت شریف می شه با دیدن خبری جالب در صبح امروز باز در دل خویش صد که نه ولی هزار درود و شرف بر پدر و مادرشان فرستادم :



  1. نکته اول آنکه خبر فوق بلافاصله تداعی ضرب المثل حرف پیشکی مایه شیشکی را در ذهن ما ایجاد کرد . 
  2. نکته دوم آنکه  روزنامه سرمایه که به زعم سخنگوی دولت رئیس جمهور محبوب و کاملا مردمی منصف ترین منتقد دولت است ؛ در روزنامه مورخ 14/2/88 نوشت : رشد پالایشگاه های نفت در دولت نهم 1/5 بوده که با این روند 67 سال دیگر اتمام می شود .
  3. از این سبک حواله کردن ها در دولت خدمتگذار که به تعبیر وعده سر خرمن و  گاها شانه خالی کردن از مسئولیت های مرتبط است بسیار ثبت شده که نیاز به گشودن آنها نیست و چه آنکه معمولا ایشان در پا پس کشیدن در امور و قایم شدن در پشت دیگران و باصطلاح هزینه کردن دیگران برای خویش ابائی ندارد چه آنکه زمان معرفی حضرت علی کردان کمبریجی ( دام ظله ) در نطق خویش در مجلس فرمودند : آقا موافقت کردند و فرمودند که بروید به مجلس و برای رای آوردن این دو تلاش کنید که فردای همان روز این مطلب از سوی دفتر رهبری تکذیب شد !!!

به عبارت بهتر در برخورد ها و وعده های دولت نهم و دهم دو پارامتر واضح است : وعده های دروغین و هزینه کردن از سوی نظام که تنها یک نتیجه تا کنون داشته و آن بی حیثیت شدن دولت !و هرچند این از خصایص فاشیست هاست  و روند بر خورد با سران به اصطلاح اغتشاشات و کودتای نرم و ... بیش از پیش تداعی گر انقلاب ژاکوبنی ولی اینبار در صدر نظام را نمایان می سازد وخود این مسئله مرا به اعتقاد ملی گرایان مبنی بر حاکمیت پولیارشی و اصلاح ساختار بصورت نرم به یقین می رساند .


========================================================


قل مراد !!


قل مراد رو یادتون میاد !؟!؟ همون شخصیت محبوب باغ مظفر که خنده و  گریش قابل تشخیص نبود ؟!؟!


این روزا خیلی مصداق پیدا کرده برام ؛ خصوصا وقتی روزنامه برادر سلحشور ش ر ی ع ت مداری رو می خونیم که انشالله توفیق روز افزون هم خودشان و هم مجاهدین کنار دستشون داشته باشن تا همینجوری فرت و فرت نقشه های استعمار رو عیان کنند .


یه جورایی بعضی وقتا از وقاحت ها خندم می گیره که رئیس دولت خدمتگذار از صانعی شکایت می کنه و این روزنامه جان بر کف که جز رضایت خدا هدفی نداره فرت و فرت تهمت بی ربط و با ربط تهمت می زنه و احدی جرات نکنه بگه ؛ داداش ببخشید ، شما ؟!؟! ( صد البته که همه کاره و هیچکاره ، قبول نداری ؟!؟! )


گویا قل مراد که در بطن همین روزنامه هم استخدام شده خود گوید و خود خندد و چه کسی می داند ، شاید حتی پیش خود از حیثیت از دست رفته و بحث مشروعیتی که ملتی بدان اعتقاد داشتند گریه می کند و شاید هم در انظار می خندد و در پنهانی گریه می کند و صد البته که این از هنر های قل مراد است که نتوان گریه و خنده اش را تشخیص داد !!


پی نوشت از ستون گفت و شنود کیهان در امروز  : 


گفت: سران داخلی فتنه بدجوری با رسوایی روبرو شده اند.
گفتم: فکر نمی کردند که مردم اینطور با صلابت و قدرت پای ارزش های اسلام و انقلاب ایستاده باشند.
گفت: اسناد به دست آمده و اعتراف متهمان در دادگاه نشان می دهد که خاتمی و موسوی روی حمایت آمریکا خیلی حساب باز کرده بودند و تصور می کردند که مردم با قمپز اسرائیل و تهدید آمریکا از آرمان های انقلاب دست می کشند و به طرف خاتمی و موسوی می روند.
گفتم: آخه اینها که 30 سال در ایران زندگی کرده اند باید مردم را می شناختند!
گفت: کسانی که در قصرهای اشرافی زندگی کرده اند، از مردم شناختی ندارند.
گفتم: از شخصی پرسیدند پطروس کی بود؟ یارو گفت؛ پطروس یک دهقان فداکار بود که وقتی گرگ به گوسفندانش حمله کرد، پیرهنش رو آتیش زد و انگشتشو کرد توی چشم راننده قطار!


تصور می کنم بدبختی امثال کیهان و صدا و سیمای عادل آن است که فراموش کردند سوژه مرتبط این قضایا خود مخاطبان و مردم هستند !! ( بقول یارو گفتنی تو خود از این مجمل ، حدیث مفصل بخوان !! )

=======================================================


  • یه بنده خدایی امروز زنگ زد و هرچی از دهانش در اومد به ما گفت ؛ در افاضات خویش فرمودند : فکر کردی خیلی حالیته ؟!؟! یه ادم خودخواه خود بین مغرور ، بدبخت هیچی هم بارت نیست چی فکر کردی ؟!؟! فکر کردی کی هستی ؟!!؟ بدبخت ظاهر ساز ؛ تو اصلا آدمی !؟؟ و .... چیز خاصی بذهنم نمیاد بگم ولی باور بفرمائید بنده هرچی به اون خانوم عرض می کردم آدرس رو اشتباهی اومدید ول کن نبود و دست آخر گفتم باور بفرمائید بنده خودم می دونم هیچ پخی نیستم و باید جلو خیلیا درس پس بدم و از این جهت با شما موافقم ولی چه کنم بیشتر اطرافیان من با من و شما هم فکر نیستند ؛ علی ای حال اینجا هم اشارتی می کنم که ایها الناس بنده کباده ی هیچ چیز جز ابلهی خودم رو نمی کشم !!
  • هرچقدر کم مسئولیت تر ؛ زندگی بهتر !!
  • این روزها به علت عدم بارش بارون و نیاز شدید به این مسئله برای تخلیه روانی شدن بصورت مجازی با آهنگ زمین از جولیت کلی از خودمون خلاصی در می کنیم !! ببار بی امان ببار ...
  • یه چیزاییم این وسط به خودم مربوطه و اینکه نیازی به توضیح نمی بینم !!

مانی

نظرات 26 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:01 ب.ظ http://sara-r.blogsky.com

قلم تون خیلی گیرا و قشنگه.
از خوندن نوشته هاتون لذت می برم اما زیاد نمیتونم اظهار نظر کنم. آخه مطالعاتم خیلی سیاسی نیست.

سارا دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:53 ب.ظ

سلام . متاسفانه این روزها خبرهای بد زیاد به گوش می رسه همین که جلفسه چهار جانبه خزر تشکیل می دند ما را راه نمی دنند در صورتی که این بزرگترین دریاچه بیشترین قسمتش مال ما بود .واقعا چی میشه گفت از این همه بی کفایتی؟چی میشه گفت وقتی که یه مداح که ادعای مسلمانی میکنه دراین شبهای بزرگ ارزوی مرگ سه تن از بزرگان اصلاحات را می کنه. ما داریم به کجه می ریم؟
از همان روزی که دست حضرت قابیل
گشت الوده به خون حضرت هابیل
از همان روزی که فرزندان ادم
زهر تلخ ذشمنی در خونشان جوشید
ادمیت مرد
گرچه ادم زنده بود

خانمی دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:38 ب.ظ http://sshhblogsk.com

این هم سبکی است برای خود!!!!
........................
چه تشبیه جالبی!!!:)
........................
بعضی ها فکر می کنن خیلی حالیشان هست که در واقع هیچ چی هم حالیشان نیست به همین جهت فکر می کنن دیگران هیچ چی حالیشان نیست!شما سخت نگیرید!
......................
آپم!:)

مژگان دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:11 ب.ظ http://mkh67.blogspot.com

هر چند شنیدن عرایض دروغین و چرت عادت شده ولی گاهی به کندن گور خود به دست خود فکر می کنم و لبخندی شیطنت آمیز مهمان صورتم می شود.هر چند بچه یتیمی سیاست و شیادی مهروزان وطنم لبخند ها را بر همان صورت می خشکاند...ولی خب...

خوزه سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:35 ق.ظ

مرسی پسر ؛ عالی بود ...

آ*ن*ت*ی*گ*و*ن*ه سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:38 ق.ظ http://ghajarie-coffee.blogsky.com/

اولاً : شرمنده مانی جان این چند وقت بد جوری درگیر امتحان ها بودم . به خاطر جریان کوی و انتخابات امتحان هامون تا ۱۵ شهریور عقب افتاده بود.
ثانیاً : این دولت عدالت محور و متعلقاتش کلاً از این حرف های بی حساب و کتاب زیاد میزنن. کم ازشون حرف هایی رو نشنیدیم که بعداً خلافش ثابت شد و بی اساسیشون از بیخ و بن معلوم شد. ولی مساله اینجاست که وقتی رویه ی رئیس و بزرگشون این نوع حرف زدن و وعده و وعید های واهی دادنه از خرده پاهاشون چه انتظاری میشه داشت؟؟؟

بابک سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:37 ب.ظ http://vebneveshteha.blogfa.com/

سلام
اولا از کجا انقدر مطمئنید که چشمان بنده سیاهست
بعد هم بنده دلیل اصلیم برای مخالفت با احمدی نژاد دروغ گویی اوست وگرنه شکر خدا تو این نظام تا دلت بخواد آدم دزد و نا کار آمد انقدر دیده ایم که دیگه عادت شده

حاجی چه ربطی به حرفای من داشت این کامنت ؟!؟ :d

محمد حسین نجفی چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:24 ق.ظ http://mohamadhn.blogfa.com

۱پسر خیلی محشر بود چه تشابهی بین قل مراد و....کلی حال کردم.۲من به شخصه از تو به عنوان یه دایره المعارف سیار استفاده می کنم و خیلی از جهت دهی های فکریم رو با تو تنظیم می کنم اما نمی دونم چرا بعضی ها دوس دارن بزرگتر از دهنشون و بالا تر از حد خودشون اظهار نظر کنن که مهم نیستن۳ما خیلی چاکریم و به تنهایی خزیدن شما رو به رسمیت می شناسیم و فعلا مزاحم نمی شیم ۴بنده همچنان به حضرتعالی اقتدا کرده و خواهم کرد۵ - تاکی غم زمانه؟

برای مطلب دومی که گفتی ؛ لطف داری ... ممنون

رافونه چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:12 ق.ظ

من میام مطالبت رو می خونم همیشه اگه هم نگی آپ کردی ولی واقعا نمی دونم توی نظرات چی باید بنویسم.

محبوبه چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:43 ق.ظ http://dandooneh.blogfa.com

انقدر این چند وقت گیر بودم نه گیر کاری گیر فکری ... اما آپ کردم .... الان برامون مهمون میاد مطلب ات رو سیو می کنم بعدا بخونم اما از الان می دونم مثل همیشه عالی عالی عالی...

محبت چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام اقا مانی.حال شما؟الان داره بارون میاد خواستم بهتون تیریک بگم.برای پست جدید هم تبریک.موفق تر باشید.فعلا

ممنون ِ دوستان زیادی با مسیج مورد لطف قرار دادن و شما هم اینجوری ...

در کل ممنون به یادم هستید . انصافا بارون غافلگیر کننده ای بود .

سکوت شبانه پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:35 ق.ظ

شاید برای موضوع اولت اینم مصداق پیدا کنه که سنگ بزرگ نشانه نزدنه !
در مورد سوالت اره اون جمله برای اون مرحومه !
ضمنن قلمرادهای دنیای واقعی ما متاسفانه اون خصلت ها رو دارن ولی اصلن به دل نمیشینند

آوین پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:53 ب.ظ http://dardastebad.blogsky.com

سلام مانی تشبیه جالبی بود این ماه اینجا چند باری بارون اومده (همدان) جای شما خالی....پست خوبی بود مثل همیشه ممنون

ممنون بخاطر بارون ...

اناهیتا پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:11 ب.ظ

ببار ای ابر بارانی ببار از بی سرانجامی که نفرین دلی قلبی شکسته پس این بی سرانجامی نشسته.....
سلام مانی خیلی دلم میخواد درباره موسیقی زیرزمینی اینکه چیه جایگاهش بین نسل بیدار ما کجاست جان مایه موسیقی امروز ما چیست و ما کجای این کاروانیم بیشتر بدانیم اگر جایی برای بحث است معطل نکنیم .
آبی و نیلوفرانه باشی در مرداب زندگی

در مورد رپ های زیر شکمی ( بقول نیما )‌ و بطور کلی موسیقی فعلی ارجاع می دم به سالروز فوت فرهاد که ۱۱ شهریور بود به صحبت یکی از دوستان که گفت :

امروز سالمرگ "فرهاد" است.

جای اش بخصوص در این ایام خیلی خالیست...

و جای فرهادها، ابتذال در سرزمین ما گرفت. بر ما چه رفت؟

ولی چشم ِ حتما اگه سوژه ی مرتبطی با وضعیت رپ در ایران و موسیقی زیر زمینی پیدا کردم حتما می نویسم . صد البته رپ در ایران هزینه ای نداره چه اونکه یکی از دوستان ما به اسم مجتبی که استودیو داره می گفت که با ۱۵ تومن نا قابل هم آهنگ براتون می سازه و می زنه و هم یک ساعت استدیوشو در اختیار شما قرار می ده تا توش بخونید ...


شایان ذکر می دونم اینم بگم که دو عامل فقر فرهنگی و عدم تخلیه چه از جنبه سیاسی و چه اجتماعی و چه روحی بنظرم در شکل گیری موسیقی های اغلب ضعیف فعلی نقش عمده دارن که رپ هم جزئی از اون شده و معدود کارهای خوبی می شه تو این راسته گوش داد .

فقر فرهنگی از اون جهت که شاعران بزرگی مثل انوری و حافظ و حتی سعدی برای بسیاری از سازندگان این نوع موسیقی و حتی شنوندگانش شدیدا غریبه هستند .

و عدم تخلیه روحی هم که بنظرم نیاز به توضیح در موردش نیست ...

ممنون بابت حضورتون .

نون کاف پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:34 ب.ظ http://melod.blogsky.com

مانی جان پس تو هم با چتر دشمنی ... پست جذابی بود

آدم ساده جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:04 ب.ظ http://www.adamesade.blogfa.com

سلام مانی جان ببخش که نمیام
این قل مراد خوب اومدی.البته کیهان دیگه اینقد معلوم الحال هست که نیازی به توضیح نداشت همون متنو میذاشتی همه تا تهش میرفتن
خدارو شکر این چند روز اینقد بارون اومد که دیگه بارون دونمون پاره شده :)

الهام شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:23 ق.ظ http://eligoli.blogsky.com

ای کاش واقعا قل مراد بودند. لااقل اشتباهشون بردن خر به سینما بود و مشکل ما میشد تشخیص خنده و گریه .

بابک شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:52 ب.ظ http://vebnevesht.blogsky.com/

مانی جان سلام
ببخشید مزاحم شدم
اول اینکه بلاگفا فیلتر شده من دوباره برگشتم بلاگ اسکای
دوم دارم دنبال یه منبع مکتوب می گردم که ثابت کنه پیشنهاد هفته وحدت را آیت اله منتظری داده اگه کمک کنی خیلی ممنون میشم
زیاد نمی تونم پشت کامپیوتر بشنینم
آخه روز قدس چند تا باتوم تو کمرم خورد
تا حالا فکر می کردم فقط اسراییلها تو روز قدس مسلمانها می زنند

رو چشمم ِ می گردم حتما ...

این باتومم گفتی خیلی ناراحت شدم ...

ای داد بی داد ...

.............. یکشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:57 ق.ظ http://nadaram

harchi k bet goft haghet bod va harfasho ghabol daram

متاسفانه دوره بدی شده ...

آی پی شما 217.219.175.131 شما دوتا کامنت برام گذاشتید یکی تمجید و این یکی تایید حرکت اون خانوم ...

واقعا دوره آخر الزمون شده ها !!

........ یکشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:03 ق.ظ

salam emshab avalin barie ke be weblogeton sar mizanam bebakhshid ke fillin gish minevisam.ye seri az matlabatono khondam khobe ke webeton tak bodi ni.faghat hese konjkavim gol kard ke eni k az alaghe besh dam mizanin jensesh chie?

باران دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 ق.ظ

سلام ..همین شبی گفتم کامنت بذارم بهت ثابت بشه بی معرفت نیستم...حال واوضاع منم تعریفی نداره بخدا شاید فقط بخاطراین چندروزباریدن آسمونم یکم روزا زودترمیگذره ..خوش باشی

........... دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 ق.ظ

salam rasiatesh aval ke on kamento gozashtam hameye matlabatono nakhonde bodam badesh badam nayomad az ghalameton vali ye seri chiza ebham dare ke khanande aziat mishe.vali heif ke nemitonestam kament avalio pas begiram.sarbolan bashid

........... دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:00 ق.ظ

in IP ke azash esm bordin motevaje nistam

........... دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:37 ق.ظ

na nemikhad lotf konin begin IP chie 2zarim oftad

!!!!!!!!!!!!! ... و دیگر هیچ !!!

از زندگی سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:08 ق.ظ http://ahmadnia.net

سلام مانی عزیز
متشکرم از این که اون پاسخ رو مطالعه کردین. گفت و گوی جالبی بود دیروز. من فکر کردم از شما بپرسم چرا وبلاگ تون رو به اسم واقعی تون نمی نویسین! بهتر نبود همه بدونن نویسنده ی این سطور چه کسی است؟ البته شاید شما مصلحت را در چیز دیگری می دانید. و البته هر چیز که شما مصلحت بدانید برای خودتان همان خوب و درست است برای شخص شما.
با احترام، احمدنیا

خانوم احمدنیا ، برای همین چند سطرتون شاید آدم مجبور بشه باز ساعت ها بحث کنه ... :d

رویا جمعه 3 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام. من آدرس وبلاگتون رو فراموش نکرده بودم منتها چون این روزها اخبار داغی من باب مسائل سیاسی می خوندم و از آنجایی که بسیار خبر ها دلخراش و تاْسف بار بودن دیگه هیچ حسی برای سر زدن به وبلاگ هیچ کدوم از دوستامو نداشتم از این جهت عذرخواهی می کنم.
در مورد مطلبتونم باید بگم خیلی خوب و به جا نوشتید مخصوصا مصداق قل مراد رو خیلی خوب اومدید.

ممنون خانوم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد