دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

عوامفریبی در قالب فاشیسم !!!

عوام فریبی در قالب فاشیسم !!!


خوزه گاست در کتاب طغیان توده ها مطلب جالبی را اشاره می کند :

در سندیکالیسم و فاشیسم برای نخستین بار انسانی پیدا شده است که نمی خواهد برای مواضع خویش دلیل و برهان بیاورد ؛ بلکه صرفا در پی تحمیل عقاید خویش است . پدیده غریب و تازه این است که حق غیر معمول بودن یا بی دلیلی به عنوان حقی خواص شمرده و مطرح می شود !!!

تعبیرات احمدی نژاد در دفاع از وزرای کابینه اش در شامگاه پنجشنبه مرا بیاد جملات بالا انداخت ، آنگاه که در جملاتش بارها از مفاهیمی چون :


انقلابی هستند ایشون

از جنس این کار هستند 

بسیار انسان نجیب و شریفی هستند 

و ... استفاده کرد و شاهکار تشبیه لنکرانی به هلو بدرستی این تصور را ایجاد می کرد که محمود احمدی نژاد کمترین توجیهی برای وزرای برکنار شده و تازه انتصاب شده اش در چنته ندارد و با اصطلاحات دهن پر کنی و کلی تنها سعی در تحمیل عقاید خویش بود .



نیک اگر بر وزرای پیشنهادی وی بنگریم یک پارامتر بروشنی به چشم می خورد و آن هم حرف شنو بودن است !!

انتخاب وزیر زن نیز از دیگر راهکارهای پوپولیسمی ایشان است که کمترین دلیلی در پشت آن ندارد ، نگارنده اعتقاد ندارد که زنان شایسته مدیریت نیستند ؛ بلکه اعتقاد دارد این تنها پرده ای از نمایشی عوام فریبانه است که محمود احمدی نژاد با متوسل شدن به آن سعی در ایجاد مقبولیت برای خویشتن دارد ؛ چه آنکه در دفاع از وزیر زن پیشنهادیش می گوید :


در ارزیابی بیماری ها خانم ها به خاطر حجب و حیایشان بیماری شان را از همسرشان هم پنهان می کنند؛ اگر محیط برایشان فراهم نمی شود. گفتیم یک مدتی خانم متخصص درجه یک بیاید جایی که خانم ها چک شوند. خانم ها اگر سالم باشند جامعه سالم خواهد شد. چرا که فضای عفت خانم ها باعث شده دچار مشکل شوند. وزیر بهداشت باید خدمات را آنقدر گسترش دهد که هر سه ماه یکبار چک شوند؛ و این خانم فوق تخصص زنان را دارند.


حال کسی نبود بپرسد که مگر وزیر زن شما می خواهد سی و اندی میلیون زن را چک آپ بکند که نیاز بود که یک زن وزیر بهداشت شود و اصلا چه ارتباطی بین حجب و حیا و نجیب بودن زنان با وزیر زن وجود دارد !؟!؟ از سوی دیگر تفکرات کاملا فمنیستی در انتخاب این زنان به چشم می خورد و کمترین وجهی برای مدیر بودنشان در نظر گرفته نشده و این تنها نمایشی از ادای دموکرات بودن و تساوی حقوق و زن و مر است که ایشان براه انداخته ...


کوتاه کلام ؛ آنچه که مسلم است آنست که تفکر القایی و بی دلیل پذیری ای که در شریان های دولت عدالت جریان دارد موجبات گسترش پینوکیو های وطنی می شود ؛ گو آنکه برکناری وزیر اطلاعات و محمد باقر لنکرانی و صفار هرندی و دانش جعفری و اژه ای تنها به دلیل مخالفت با افکار فردی بود که افکار خود را مساوی با افکار تمام ملت ایران می داند !!


مانی


==========================================


امروز داشتم فیلم زمانی برای مستی اسب ها  رو بعد از سالها که در سینما دیده بودم رو می دیدم ؛ فیلمی که از ساخته های بهمن قبادی هست ، فیلمی ارزشمند که بر چند محور می چرخد و شخصیت مظلوم مادی ( پسر بچه ی عقب مانده ای که پدرش در مرز ایران عراق در حین قاچاق بر روی مین رفت و مادرش را در کودکی از دست داده و .... ) تنها گوشه از بدبختی ها و مصائب اقلیت کرد ایران را نشان می دهد . 


فیلم بقدری قوی ساخته شده و در داستان پردازی و گفتار ها قوی است که بارها چشمان شما را تر خواهد کرد !


اینم خودم از مادی گرفتم :



========================================


دیشب ساعت 8:30 رفتم همون جایی که آریا رو دیدم ؛ جاییکه خدا رو دوباره پیدا کردم .

محو آن مکان بودم که صدای ضبط ماشینی منو به خودش آورد :


نه خزون نه بهار انگاری روزگار ، تو رو از دل من می رنجوند !! 


مانی

نظرات 34 + ارسال نظر
خانمی یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:19 ب.ظ http://sshh.blogsky.com

سلام!
ببخشید من یکم بد قولم:(
راستش رو بخواین من پست پایین رو خوندم ولی به نظرم یه جور یاد آوری یا دوره ای بود از تاریخ ....با این که نظر و تحلیل های خودتون بیشتر متن رو تشکیل میداد اما خیلی معلوم نبود ...برای من که هیچ وقت تاریخ رو با علاقه نخونده بودم مخصوصا تاریخ معاصر رو خیلی قشنگ و جالب بود .با این که خوندنش خیلی وقت گرفت اما به نظرم می ارزید که خیلی چیز ها به اطلاعاتم اضافه شه...

این پستتون هم مثل همیشه قشنگ بود...جدا از این که هدف گذاشتن این زن ها همون جور که خودتون گفتید عوام فریبی بوده خوبه که به سابقه ی این خانم ها هم نگاهی بندازیم...

راستی کاشکی راجع به سیر توقیف روزنامه ی کیهان و این که اصلا چی شد توقیف نشد هم مینوشتید..:)

تا بعد!

توقیف شدن کیهان که شدیدا تکذیب شد .

نوشتن نداره دیگه :d

امیرحسین ( ده خرس ) یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:17 ب.ظ

سلام


در باره مطلب اول باید عرض کنم که کاملا از صراحت لهجه شما خوشمان آمد ! (البته پر رو نشیا )

اما باید بگم هرچی حرص بخوری چیزی عوض نمیشه و به قول معروف آش کشک خالست. . .( همینه که هست ؛میخوای بخواه نمی خوایم باید بخوای ( از قول دکتر بخونید ) )

درباره مطلب دوم هم نظری ندارم !

راستی داداش پشت بازو نمیاره که ساعت ۵ صبح شروع میکنی نوشتن دایی ! ! ! ( از قول حامد عزیز )


و من الله توفیق

اولا چاییدی :d

در مورد مطلب آخر هم اینکه در داهات ما PM یعنی شب و غروب AM یعنی صبح . این رو به دایره المعارف مغزت اضافه کن :d

اسم اون مرحوم رو هم آوردی یاد شمال افتادم پارسال .
الان بغلت کنم بینمون کاپشنه ؛ کاش بشه برفا زودتر آب بشه ... :d

نغمه یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ب.ظ http://www.melodyekalamat.blogfa.com/

سلام
نماز و روزه هاتون قبول
مطلبتون هم جالب بود .
ما آدما همیشه به دعا نیاز داریم انسانها در سایه ی امر الهی میتونند مشیت کنند.
پس التماس دعا

این التماس دعا رو که گفتی یا یه بنده خدایی افتادم که قول داده برا ما دعا کنه :d

مژگان دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:50 ق.ظ http://mkh67.blogspot.com

هیچ...
فقط دلم میگیرد وقتی مردمم را .... فرض می کنند

رسول دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:23 ق.ظ http://rasoul.ir

مانی فقط خدا کنه این وزیرای زن تایید نشن که اگه بشن باید فاتحه تمام جنبش های زنانه رو خوند!!

راستی در مورد توقیف کیهان بد نیست ضمیمه امروز روزنامه اعتماد رو بخونی...

بابا این بسته شدن کیهان از بیخ و بن تکذیب شد :d

عجبا ...

پریسا مهاجر دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:04 ق.ظ

اولا اون قسمت پینوکیو های وطنی رو خیلی خوب اومدی.
دوماخوبه لااقل ما ملت سر یه موضوع به تفاهم رسیدیم.(همین سرکاری بودن وزرای زن! )
راستی اگه منظورت از شناختن اینه که همدیگه رو دیده باشیم،آره یکی دو بار تو دانش.

ممنون از نظرتون .

لطف کردید سر زدید .

الهام دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:04 ق.ظ http://eligoli.blogsky.com

سلام بر شما
این آقا وقتی توی تخت جمشید بوده فکر نکرده که سرنوشت با پیشینیان چه کرده و با ایشون هم همان خواهد کرد و بلکه ۱۰۰۰ بار بدتر؟
در ضمن ایشون نظر و خط مشی مستقل و مشخصی که نداره ٬ بنابراین هر کاری ازش ببینیم بسیار طبیعی است .
درباره پست قبلیتونم میخواستم بگم که شما اطلاعات تاریخی بسیار خوبی دارید.

محبوبه دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:43 ق.ظ http://dandooneh.blogfa.com

به خاطر کامنت هات ممنونم . آره عکس اش خیلی سنگینه راحت باز نمی شه . کجا آپلود کنم؟ جای دیگه سراغ داری؟

من خودم توی http://www.4shared.com اکانت دارم و اونجا آپ می کنم
ولی چون یه مقدار کار توی انجا برای عکسا سخته پیشنهاد می کنم توی سایت

http://img2.tinypic.info/

آپ کنید .

موفق باشید

محبوبه دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:48 ق.ظ http://dandooneh.blogfa.com

راستی این پست رو به اصرار خودش آپ کردم

[ بدون نام ] دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:06 ب.ظ

سندیکالیسم و فاشیسم که کنار هم قرار می گیرند و در یک سویه واقعا گزاره ی طنز جالبی می شوند!!!
سندیکالیسم رو می شود لطفا توضیح بدی؟ حتی از زبان خود نویسنده مذکور!!!

ای سیاهی کیستی ؟!؟!؟

حداقل یه نشونی از خودتون بذارید ببینیم کی هستید :d

یه نشون از خودتون بذارید تا سندیکالیسم رو هم بگیم ...

آدم ساده دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:10 ب.ظ http://www.adamesade.blogfa.com

سلام مرد خوبی؟
بی خبر آپ کردی اومدم یهو غافلگیر شدم
این آقا توی این ۴ سال کدوم کارش با دلیل و برهان منطقی بود که حالا وزیراش رو با دلیل تایید کنه ای بابا چه دل خجسته ای داری تو!!!!!!!!!!!!
در مورد زمانی برای مستی اسبها هم میتونم بگم خیلی دوسش دارم واقعا کار قوی و خوبیه توش پر زا صحنه های تکاندهنده است یا میتونم بگم پشت سر هم بودن این صحنه های تکاندهنده توی فیلم که از آغاز تا پایان ادامه داره باعث میشه از اول فیلم تا آخرش تمامی تعاریف تو از دنیا عوض بشه و همه چیو برای مدتی فراموش کنی و فقط به بدبختی این اقلیت ها توی ایران فکر کنی
راستی تو خجالت نمیکشی هی دم قیقه در خونه مردمی؟ :) این دفه هم آنانس با لواشک و سیگار برده بودی ؟:)
خوش باشی

غافلگیر ؟!؟ بابا کامنت گذاشتم که ...

در خونه مردم با سیگار !؟!؟ مرد حسابی من و سیگار؟!؟! این چه حکایت باشد !؟!؟ ( بابا حداقل می نوشتی شوخی ؛ ملت الان فکر می کنن سیگار هم می کشم )

دیشب هم رفتم ِ دیشب بیشتر حال داد بهم :d

چون این سه چهار سری آخری وقت کم داشتم نهایتا 5 دقیقه واستادم ...
برای همین نوبت به کمپوت نرسید ...

باران دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:10 ب.ظ

چیزی نداشتم برای این پستت بذارم.فقط اومدم مطالبش بخونم.انقدتواین روزا بی حالم که روزایی که پشت سرمیذارمو میشمارم ...نمیدونم اونجایی که گفتی رفتی همون حوالیه ---- بوده؟ تنها تواین روزا میتونم برات دعاکنم وتنها چیزیکه برات میخوام سربلندی عزت نفس ..



این کامنت برای خودته

حوالی که چه عرض کنم ِ، بیخ گوششه :d

ممنون که بیادمی ...

ده خرس دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:16 ب.ظ

سلام

اولا که نچاییدم ،حقیقتو گفتم عزیز دلم . . .

در ثانی آقا شرمنده ؛ pm را ندیدیم . خیالات برمان داشت که خدای نکرده ذهنتان گیرپاژ کرده !
هم اکنون فهمیدیم که ذهن خودمان بیشتر از همه گیرپاژیده !‌!‌!‌!‌!‌!‌!

در مورد اون یار سفر کرده ( حامد عزیز «ره») هم درست حرف بزن دایی جون !

ومن الله توفیق

محمد حسین نجفی دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:26 ب.ظ http://mohamadhn.blogfa.com

موافقم موافقم موافق ...کاملا باهات هم نظرم اما کاش راجع به سایر وزرا مثل اطلاعات هم چیزی می نوشتی.
مانی اینقدر ازت دلخورم که حتی نمی تونم بهت زنگ بزنم.

یاد یه جمله ای افتادم :

به امریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ...

ولی جدا از شوخی دلیلی نمی بینم بخوای عصبی یا ناراحت باشی .
وضعیت من جالب نیست ، اگه می تونید درک بکنید که فبها و اگر هم نه بهتر هست خیلی بهم نزدیک نشید تا ازم دلخور بشید !

یاهو

آ*ن*ت*ی*گ*و*ن*ه سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:52 ق.ظ http://ghajarie-coffee.blogsky.com/

این بنده ی مخلص خدا کی واسه ی کار هاش دلیل منطقی و عاقلانه ای داشته که این دفعه بخواد داشته باشه ...
احتمالاً تَه ِ تَه ِ انتخاب هاش رو بگیری میرسی به خوابی که شب قبلش دیده ...

محبوبه سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:46 ق.ظ http://dandooneh.blogfa.com

بابت راهنمایی ات ممنون . به امید آبادانی ...

خواهش می کنم

محبوبه سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:50 ق.ظ http://dandooneh.blogfa.com

البته عکس رو عوض کردم . اون عکس عالی بود اگه شد حتما میذارمش

خانمی سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:18 ب.ظ http://sshh.blogsky.com

سلام...آپم خوشحال میشم سر بزنید

نیما سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:36 ب.ظ http://nimazn.blogfa.com

این نیز بگذرد !

کی می خوای معنی این جمله رو بفهمی بچه !؟

حالا میاد میگه تو تجربه نداری !!

دنیا همیشه اونچوریه که تو دلت می خواد باشه ٬ اگر واقعا دنبال تغییری از همین الان شروع کن !

اگر جراتش رو نداری برو بمیر !
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
محمود رو هم ولش کن ٬ یکی دوتا کف زن و سازق مسلح هم میاورد تو کابینه دیگه جنسمون جور جور بود !:ذی

عجب روئی داره ها :d

====================

خداییش با مزه گفتی ...

محمد حسین نجفی چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:34 ق.ظ http://mohamadhn.blogfa.com

من به تو نزدیک نمی شم تا چشت دراد تا حالا شده تو این مدت تنهات بذارم مردک؟

نقل این حرفا نیست ، بحث اینه که من مجبورم تنها باشم ...

سمیرا چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:38 ق.ظ http://www.samin-67.blogfa.com

به عکس دقت کردم . به اون کاغذه که تو دستشه که ....ه هاش و نوشته که یادش نره .........فراموش کار می شه. من و شطرنجی کن که دیر به دیر میام

نه بابا این چه حرفیه ...

آوین چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:37 ب.ظ http://dardastebad.blogsky.com

سلام مانی جان ممنون مطلب جالبی بود.....فیلمرو ندیدم باید بگیرم ببینمش کردارو خیلی دوست دارم مرسی

رافونه چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:52 ب.ظ

مطلبت رو خوندم گل نوشتی اما واقعا دیگه نمی خوام در مورد آدمی که رئیس جمهورم نیست حتی چیزی بشنوم حتی اگر ساعت ها به کارهایش و حرف هایش به زیپ شلوارش به هلو گفتنش به هاله نور و امام زمانش رفتار و گفتار بی خردانه و عوام فریبانه اش خنده های عصبی روا بدارم نمی خواهم ذره ای کم از گوشه فکرم را هم اشغال کند که لیاقتش نیست.

ای کاش می شد انقدر بی تفاوت نسبت به این قضایا بود ، اون هم در ایران !!

نون کاف چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:36 ب.ظ http://melod.blogsky.com

از فیلم خاک آشنا هم خوشتان می آید.. رو پرده است

پس لازم شد اونم ببینیم !!

ملیسا شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:59 ب.ظ

سلام
مثل همیشه عالی بود.

محبوبه سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:39 ق.ظ http://dandooneh.blogfa.com

ما منتظر پست بعدی هستیم....

الانتظار اشد من الموت !!

آناهیتا سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:42 ب.ظ

سلام بر مانی او که فکر میکند هر روز که میگذره گل های این باغ بیشتر میشکفه و عطرش فراگیر میشه نمیدونم معرفی کردن وزیر زن میتونه نسل یبدار ما رو گول بزنه و آیا انتقادات نمایندگان مجلس از وزرای پیشنهادی دلیلی بر بیداری و دلسوزیه گیر کردم شاید همه چیز نمایشه معرفی کردن چند تا عروسک و بعد کنار گذاشتن و دوباره داستان قدیمی. نمیدونم از اول مهر چی در انتظار دانشجوهای دانشگاه های علوم انسانی هست با توجه به گلواژه های مقام معظم رهبری آیا اخراج اساتید و اسلامیزه کردن کتب درسی برنامه آینده شورای انقلاب فرهنگیست!!!!!

۱- خیلی صمیمی نوشتید ، جسارتا می شناسمتون ؟!؟!

۲- تحلیل خوبی بود ، ممنون

۳- واقعا خبر عجیبی بود که از صحبت های رهبر نظام اعلام شد ، یعنی باور نمی کردم خودش اینارو گفته ، اسلامیزه کردن بنظرم خیلی خوش بینانه هست ، تصور می کنم یه چیز در حد حوزه های علمیه کل رشته های علوم انسانی رو فرا بگیره ...

واقعا بیانات تکان دهنده ای بود !!

۴- ممنون که سر زدید ....

خانمی پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:16 ب.ظ http://sshh.blogsky.com

آپ نمی کنید؟ کابینه حرف ها دارد برای گفتن!:)
من آپم خوشحال میشم سر بزنید....

علی کوچولو جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:31 ب.ظ http://nishkhand.wordpress.com

مانی جان دقایقی را با نوشته هات همراه بودم
و از دید شما نگاه کردم
موفق باشی

محمد حسین نجفی شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:22 ق.ظ http://mohamadhn.blogfa.com

آپیم

سارا شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ

این هیچ ربطی به نوشته های شما نداره ولی ازش خوشم اومد خواستم برای شما هم بنویسم.
به پیش روی من تا چشم کار می کند دریا ست
چراغ ساحل اسودگی ها در افق پیداست
در این ساحل که من افتاده ام خاموش
غمم دریا دلم تنهاست
وجودم بسته درزنجیر خونین تعلقهاست
خروش موج با من می کند نجوا:
که هر کس دل به دریا زد رهایی یافت

مرا ان دل که بر دریا زنم نیست
زپااین بند خونین بر کنم نیست
امید ان که جان خسته ام را
به ان نادیده ساحل افکنم نیست

قشنگ بود ...

محبت شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:39 ب.ظ

سلام اقا مانیوحال شما؟وای یه دفعه شوکه شدم اومدم توی وبلاگتون فکر کردم اشتباه اومدم.قالب جدیدتون مبارک باشه.من نبودم چند وقت ببخشید.راستش نمیدونم چی بگم اما وزرا که انتخاب شدن با هر بدی و خوبی من فقط از یه جهت خوشحال شدم اینکه علی ابادی کاره ای نشد و اینکه من این فیلم رو ندیدم ولی با تعریف شما حتما میبینم.خوب موفق تر باشید.قربان شما.فعلا

داشتیم نگرانتون می شدیم ...

ممنون

آرسن میناسیان شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام مانی .خوبی؟

اگه یادداشت های اسدالله علم رو خونده باشی، یک بارکه باشاه یادجریان 15 خردادمیکنن، علم حرفی به شاه میزنه که به نظرمن بایدباطلابرسردرتاریخ نوشت. مضمونش این بودکه" تاهرزمان که مردمت باهات بشن، نه آمریکا، نه انگلیس، نه شوروی، نه آخوند، نه بختیارو.....نمی توننن بلایی سرت بیارن. ولی روزی که مردمت بهت پشت کنن، نه آمریکا، نه انگلیس، نه شوروی، نه آخوندونه بختیار(ساواک) نمی تونن نجاتت دهندو...."

شاه در15 خردادسرنگون نشد، چون اکثرمردم پشتش بودن
شاه در22 بهمن سرنگون شدچون مردم باهاش نبودن. این وسط کارترهیچ کاره بودولی البته محمل خوبیه برای افرادی که ازانقلابی که کردن دچارسرخوردگی شدن و میخوان تقصیر رو بندازن گردن کارتر وبه کارترفحش میدن ونفرین میکنن. انگارکارتر اومده بودتوخیابون مرگ برشاه گفته بود

مصدق هم همینطور.
در 30 تیر31 مردم کفن پوشیدندوبه یاری مصدق اومدن
ولی در28 مردادیابرضدمصدق شعاردادن یا لااقل به نظاره کردن بسنده کردند. چرا؟ چون دیگه پشت مصدق نبودن

سقوط مصدق فقط به خاطرتوطئه نبود.

چراهیچوقت پرسیده نمیشه که چرا دکتربقایی، حائری زاده، مکی و....ازمصدق بریدن؟ وحتی خودکاشانی؟ غیراز اینه که مصدق باعوامفریبی مشغول اقدامات غیرقانونی شده بود و ازمشی جبهه ملی عدول کرده بود؟
غیرازاینه که مصدق مجلس 17 رومنحل کرد و مدام فرجه های شش ماهه( غیرقانونی) میگرفت و بابی قانونی مشغول رتق وفتق اموربود

سلاح مصدق، قانون وقانونمندی بود. خودش با انحلال مجلس وگرفن مهلت شش ماهه دوم( غیرقانونی) خودش رو خلع سلاح کرد
مگرنه اینکه درغیاب مجلس، شاه اختیارعزل ونصب نخست وزیر رو داشت؟ چرا مصدق در25 مرداد، علیه حکم برکناریش مقاومت کرد؟ اقدامش غیرقانونی نبود؟ کودتاعلیه حاکمیت قانونی کشورنبوداین کارمصدق؟

وقتی در25 مرداد، توده ای ها و دجاله ها ورجاله هاریختن به خیابان ومصدق نخواست یانتونست جلوشون رو بگیره وکشورآماده شدکه مثل سیب گندیده به دامن شوروی بیفته، همون مردمی که 30 تیرسال قبل پشت مصدق وایستادن، خواه ناخواه دست به بازنگری زدن

28 مرداد، هیچکی ازمردم عادی ازرفتن مصدق غصه نخورد. هیچکی بابودن اوشادنبود. .وقتی رفتش نه که بارون نگرفت، هواصاف و خیلی هم افتابی بود. اگه شب میرفتش وخورشیدنبود، خوب میدونم آسمون مهتابی بود

مصدق ازخودش کردکه برخودش کرد.
بااقدامات غیرقانونی ای که مرتکب شد، عملاخودش رو خلع سلاح کرد. برای جبهه ملی ها، امام شدولی مردم عادی وحتی نخبگان ،بعداز25 مرداد از او بریدن

مرسی

نقد کاملی بود ممنون تقریبا نصفشو قبول دارم ...

اگه دوست داشتی در موردش بحث داشته باشیم شدیدا استقبال می کنم ...

ولی بابت این توشتارت ازت یه دنیا تشکر می کنم ...

.اقعا وقت گذاشتی و بابتش ممنون ...

یه آشنا شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:13 ب.ظ

های
میبینم که هنوزم مینویسی!
وب جدید مبارک!
یه نگاه اجمالی انداختم ولی هنوز کامل نخوندم سیو کردم بعدا بخونم
بعد مدتها اومده بودم نت از رو افی که گذاشته بودی دیدم
میخونم اگه وقت کردم میاد نظرم رو هم میگم
موفق باشی
فعلا

وای پسر باورم نمی شه ...

پرهام ، پسر شمال ......................

بابا تو کجا اینجا کجا ..............

دیدنت به اندازه ذوق کل جزیره های کشف نشده می ارزید ...

مرسی پسر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد