دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

عین الله خره ... !!

در یکی از متون قبلی به قل مراد اشاره ای کردم و مصداق وطنی خاص خودش رو هم پیدا کردم و حالا دوست دارم بدونم کسی عین الله باقر زاده ؛ شخصیت چند سال شهر زندگی کرده ی داستان های صمد رو بخاطر میاره ؟!؟!


مردی که اگر کسی با لفظ عین الله صدایش می کرد بلافاصله موضع می گرفت و پشت بندش می گفت باقر زاده !! کسی که بواسطه مدت چند ماهه حضورش در شهر می خواهد خود را خواص نشان دهد  !!
چیزی که متاسفانه چند سال است فراگیر شده و باقر زاده ها گویا بسیار بیشتر از تصور ما شده اند و این وسط الفاظی مثل از جنس مردم و کوخ نشین بجای کاخ نشین بودن برای سر کار گذاشتن من و شماست چراکه عین الله حتی اگر در روستا هم زندگی کند ، عین الله است و خود را شهری و متمدن می بیند  و سر هر مسئله ای می گوید ، در شهر به من پیشنهاداتی شد !!!

کافی است تا کمی به مدیران دولت نهم و دهم که عین عدالت و مهرورزی هستند نگاه کنیم تا همه چیز را خوب بفهمیم و شاید هم بهتر باشد مثل صمد در سر کلاس درس وقتی دیکته می گوییم همه شکایات خود را از عین الله در جمله ی عین الله خر است تخلیه کنیم !!

مانی 

===================================

جملات هفته :

  1. ( این یکی بیشتر خبر هست ) دادگاه روزنامه کیهان با بیش از 40 شاکی برگذار شد و بعلت طولانی شدن متن شکایات ، ادامه قرائت متن شکات به جلسه بعدی دادگاه محول شد !!
  2. معاون جدید وزارت آموزش و پرورش : هرکس به وجود امام زمان شک هم بکند از اسلام خارج است !!
  3. محمود احمدی نژاد : بشارت می دهم استکبار در حال فروپاشی است !!
===================================

  • خیلی دوست داشتم بیشتر از اینها می نوشتم ولی واقعا کمبود وقت خیلی دردسر سازه و هیچ رقمه آدم به کارهای یومیش هم جدیدا نمی رسه ...
  • دیروز یه دوستی در بحثمون گفت : شهادت سعادت می خواد که تشکر می کنم بابت گوشزد این مطلب مهم ...
  • جدیدا یه عده فکر می کنن ما خر هستیم !! پس برای شادیشون : عر عر !!
  • تازگیا شدیدا تحت تاثیر امام احمد حنبل و محمد شافعی و ابو حیفه از بزرگان اهل سنت هستم ، شاید اگه سوژه ی نوشتنی یافت نشد در مورد این مسئله در آپ بعدیم بنویسم 
  • و در آخر هم اینکه ، از جاده گذر می کنی و منو نمی بینی ....

مانی

نظرات 27 + ارسال نظر
HOLDEN سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:13 ب.ظ http://www.holdennameh.blogfa.com

خوب همه انهایی که نوشتی امروز بهم گفته بودی که...
.
.
برا شادیت عر عر...

... تو اون روحت .

خانمی سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:06 ب.ظ http://sshh.blogsky.com

سلام!

پست جالبی بود!

بخش جملات هفته هم خبر های مهم و قشنگی توش بود...:)

راستی پست قبلیتون هم با این که خیلی طولانی بود جالب بود...

تا بعد...

آرسن میناسیان سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:08 ب.ظ

نوع طنز وبینش پرویزصیاد را واقعادوس دارم
هرروز بعدازظهر ریموت به دست تواین کانال های موسوم به لس آنجلسی ول میچرخم( pen-live channel-pdf,.... ) به هوای اینکه شایدقسمتی ازماجراهای صمدروپخش کنن

ماجراهای صمدرو الان که نگاه میکنی، میری توبحرعمق شناخت این آدم از جامعه ما

مانی فقط به یادبیاراون قسمتی که صمدعکس مار روی تخته سیاه میکشه. فوق العاده است اون سکانس.

دقیقا امروز داشتم به یه دوستی می گفتم اون قسمت رو که طرف می نویسه مار و صمد می ره مار رو می کشه و می گه حالا این مار من ماره یا مال این خانومه ؟!؟!


راستی با کلیت حرفم موافق بودی ؟!؟!
تکثییر عین الله باقر زاده ها رو می گم ...

آرسن میناسیان سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:50 ب.ظ

البته طرف، خانوم نبودوآقاهه ای بود

آره باکلیت حرفت موافقم.

بدبختی مااز روزی شروع شدکه پابرهنه هاانقلاب کردن

نتیجه اش این بودکه پولدارهاپابرهنه شدن وپابرهنه های واقعی هم پابرهنه ترازقبل شدند
آغازعصرپوپولیسم بوددیگه

بجون آرسن خانوم معلم بودا که آخرش هم ملت برا دید زدنش می رفتن زیر میز :d

استغفرالله ببین این اهل کتاب جزیه بده آدمو به چه حرفایی وا می داره ها ... :d

آرسن میناسیان چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:02 ق.ظ

اول آقاهه ای بودکه قضیه عکس مارو...پیش اومد.بعدمعلم مرد ازدست صمدشون متواری شدورفت روی درخت
همون موقع یک خانم معلم جعلی اومدکه رفت سرکلاس( دستش بادزدا تویک کاسه بودواصلاهم معلم نبود، ادای معلم هارودرمی آورد)

خلاصه قضیه عکس ماربین صمدومعلم مرد( بابازی باقرصحرارودی ، اگه درست گفته باشم) پیش اومد

اونو که یادمه معلم مرد رو که فرار کرد بالا درخت ...

ولی قضیه مار بجون جفت بچه های نیما زیدان سر زنه بودا نه مرده ...

واجب شد من برم این صمد به مدرسه می رود رو یه بار دیگه ببینم :d

رافونه چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:28 ق.ظ

وقتی این فیلم های صمد رو بقیه می دیدند من خیلی بچه بودم و چیزی زیادی ازش یادم نیست اما
موفق شدم اینجا به یکی از استند آپ کمدی های آقای پرویز صیاد و هادی خرسندی برم و اونها رو از نزدیک ببینم و از کارشون لذت بردم حرف هاشون رو رک به طنز می گن
فرصتی پیدا کنم حتما فیلم های صمد آقا رو گیر میارم و همش رو می بینم
مرسی از مطلبت که یادآوری های خوبی بود

یادآوری !؟!؟

رافونه ........................

بابا من کاری به صمد ندارم .
من می گم تکثیر عین الله باقر زاده ها وگرنه منو چه به فیلم ...
انقده هالووین بازی کردی قاطی کردیا :d

آرسن میناسیان چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:51 ب.ظ

مانی زودبرونگاه کن وندامتنامه ات رومنتشرکن

باقرصحرارودی رو زن می بینی؟
بروپیش یه دکتر قلب وعروق، بگو من باقرصحرارودی رو خانوم میبینم

خدایا عجب رویی داره این :d

آ*ن*ت*ی*گ*و*ن*ه چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:06 ب.ظ

مانی جان شرمنده که این روز ها کم پیدا که نه ولی دیر پیدا شدم ...
نوشته هات رو میخونم و اگه یه وقت نظری نمیذارم به خاطر اینه که معمولا وبلاگ ها رو توی محل کارم میخونم و ممکنه وسط خوندنم یه کاری پیش بیاد و فراموش کنم که نظرم رو بنویسم...
باز هم شرمنده ... به شدت درگیر پایان نامه ام هستم و این مزید بر علت شده که کم کاری کنم هم در نوشتن و هم در خواندن...
به هر حال شرمنده ...خیلی ... خیلی ....
--------------------------------------------------------------------
و اما در مورد نوشته ات :
من کلا با این قضیه ی کاخ و کوخ مشکل دارم ...
به نظر من این تفاوت های مردم از توانایی ها و قابلیت هاشون نشات میگیره و اصلا بد نیست که یکی اوضاع و احوال زندگیش بهتر از یه نفر دیگه باشه ...
هرچی عرضه ی آدم بیشتر باشه شرایط زندگیش هم بهتر میشه ...
این از جنس مردم و این حرف ها هم کشکه ...
فقط واسه گول زدن مردمه...

انشالله موفق باشی

محمد حسین نجفی پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:47 ق.ظ http://mohamadhn.blogfa.com

خیلی از قل مراد جلو تر بود ..داری شاعر می شی با ای تشبیهاتت....تو ذاتت با اون هیکل هچل هفتت مخ خوبی داری

آدم ساده جمعه 24 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:50 ب.ظ http://www.adamesade.blogfa.com

کوتاه بود خیلی تو که کاری نمیکنی تارک دنیا شدی دیگه

نغمه شنبه 25 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:15 ق.ظ http://www.melodyekalamat.blogfa.com

جالب بود
.
.
ملودی کلمات نواخته

نون کاف شنبه 25 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:52 ق.ظ http://melod.blogsky.com

آره این مسایل چیزاییه که دیگه خیلی وقته فراتر از حد تحمل شده و در اینده نزدیک این فاصله آگاهی مردم و وضع موجود با بهانه ای که ان.تخ.ابات بدست داد یه بمب اتم درست حسابی می شه ..
مثال های جالبی پیدا می کنی :)

رافونه شنبه 25 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ق.ظ

نه هنوز نشده هالووین بازی

من وقتی یادم نیست اون فیلم ها اصلا چطور عین الله هاش یا باقر زاده هاش یادم باشه که بدونم زیاد شدن یا نه

شاید از شکل عین الله نباشن شکل زامبی باشن:))

مسخره :d

مژگان یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:01 ب.ظ

آخ که من عاشق کراواتش بودم....
یاد آوری به جایی بود.دلمان خواست دیکته بگوییم ییهو...

shadow یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ب.ظ http://www.kashkool144.blogfa.com

موافقم تا دلت بخواد عین الله داریم
از بشارت آقای دکتر استفاده کردیم.ایشان ما شا الله افاضات زیاد میفرمایند

مهرداد دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:33 ق.ظ http://tobeboodan.blogfa.com

درود

مانی عزیز فکر می کنم همه مردم کاملاً متوجه شدند که دولت دهم، دولت دراز گوشها است. فقط ما انسان هستیم و از درازگوش ها کمی می ترسیم. اونها گاهی دندان نشان میدن و گاهی لگد پرت می کنند. اما به هر صورت دراز گوش هستند و ما انسان و باید به مردم سواری بدهند.
هزاران گل سرخ

سارا دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:15 ق.ظ http://sara-r.blogsky.com

قسمت جملات هفته خیلی خوب بود.

رافونه دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:31 ق.ظ

D:

>:P

آوین دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:03 ق.ظ http://dardastebad.blogsky.com/

سلام مانی جان نسبت به پستای قبلیت خیلی کوتاه بود البته دلیلشم گفتی تشبیه خوبی بود ممنون جملات هفته ام جالب بود مخصوصا دومیش

لاوین سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:55 ب.ظ

سلام

اوضاع حال حاضر مملکت , دولت و دولتمردان رو به خیلی چیزها میشه تشبیه کرد که معلومه خوش سلیقه هستی که این "مشبه به" ها رو با سلیقه انتخاب میکنی و "وجه شبه" رو هم کامل توضیح میدی.

جملات هفته قسمت سوم : ایشون ترفیع درجه گرفتن و بشارت میدن, در آینده ای نزدیک باید منتظر آیت و معجزه باشیم گویا

*******
امروز روز خجسته ایه! شایسته بود یه مطلب واسه گرامیداشت این روز مبارک انتخاب و تقدیم سیب گلاب ها میکردی! :D

سلامت و موفق باشی

منظورت روز دختره ؟!؟

بابا ما یه بار روز جهانی زن رو اینجا یه مطلب گذاشتیم با این لینک :

http://manis.blogsky.com/1387/12/18/post-11/

بقول یکی از دوستانی که کامنت گذاشته بود ، خیلی از خود دخترا و زن ها نمی دونستن چیه ...

راستی ممنون که سر می زنی ...

واقعا خوشحال می شم می بینمتون ...

===========

ویرایش نظر : الان سر زدم پی اف دیدم شاکی شدی و ...

یه بار این لینکی که بالا گذاشتم رو بخون . بنظرم برای بحث کردن چیز بدی نیست . خصوصا دلایل اینکه ما چرا از این روزا داریم رو توش می تونی راحت در بیاری ...

موفق باشی

لاوین سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:58 ب.ظ

این مطلب رو یکی دو ماه پیش که داشتم آرشیوت رو میخوندم, خونده بودم! با حرفات موافقم. تو یکی از ارسال هام گفتم شاید همچین مناسبتی رو بشه اسمش رو گذاشت "قاقالی لی" ! شاکی شدنم واسه این بود که چنین مناسبی به هیچ جایی برنمیخوره, به هیچ جایی ضرر نمیزنه, بودنش دوای هیچ دردی نیست همین طوری که نبودنش هم حسرت به دلمون نمیذاره! چون چه باشه و چه نباشه وضع به همین منوال خواهد بود! فقط یه مناسبته و شاید چند دقیقه ای مجبورمون کنه که فکر کنیم!
اینم بگم که بخش عظیمی از زن ها به "ظلم پذیری" عادت کردن و این مسئله با سلول های مغزشون عجین شده! دنبال احقاق حقشون نیستن چون اصلآ فکر نمیکنن حقی وجود داشته که پایمال شده!

دوباره اینم بگم که من فمنیست نیستم چون کلآ با هر چیزی که رنگ افراط و تفریط به خودش بگیره مشکل دارم.

ببخشید که کامنتم کاملآ بی ربط به مطلبت بود.

مرسی بابت لینکت

سلامت و موفق باشی

نه بابا خواهش می کنم .

این قضیه و من تو اون مطلب رو هم اشاره کردم ، پارامتری مثل روز کارگر یک پارامتر خارجی هست یعنی یک مسئله انتزاعی ذهن بشری هست ولی روز زن ، زن یک واقعا اجتماعی هست و ساخته بشریت نیست .

اگه چنین روزی وجود داره شاید برای اینه که بفهمونن به چهارتا کشور بدبخت مثل ما که آهای اقایون ، زن هم مثل شما بشره !!

ملیسا سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:17 ب.ظ

حتما راجع به شافعی بنویس.می خوام بدونم نظرت چیه
خوش باشی

جدا راست می گی ؟!؟! :d

اخه دیروز به یه دوستی می گفتم پشیمونم و بهتره بخاطر اینکه آدرس اینجا دست خیلیا هست ننویسم ولی حالا که اینجوریه باشه می نوسم :d

الهام جمعه 1 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:57 ق.ظ http://eligoli.blogsky.com

ما هم برای ابراز همدردی عر عر خود را به جهانیان میرسانیم.

مرسی که به من سرزده بودید

درسا تیتان جمعه 1 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:21 ب.ظ http://dorsai.persianblog.ir

اینجا آیکون خنده ننداره؟!

باران یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:59 ب.ظ http://ahee-baran.blogfa.com

تودانش که دیگه نمیبینمت .گفتم شاید اینجا ازت خبری باشه. ولی دیگه داره بهم ثابت میشه لحنت صحبت کردنت نوشتنت تغییر کرده.
بمنم یک سری بزن فکر کنم از قالبش خوشش بیاد

محبوبه دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:00 ق.ظ http://dandooneh.blogfa.com

خوبه این آقای نسبتا محترم بشارت می دن ... فکر کنم همه چی داره درست میشه...

ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:22 ب.ظ

این حرف معاون آموزش پرورش منو یاد حرف شریعتی انداخت که می گفت حالا اگه کسی به اصول شیعه شک کنه، حداقل سنیه، نه اینکه کلا از اسلام خارجه!
هر چند با سوالاتی که تو ذهنم چرخ می خوره، چه شیعه چه سنی، ما رو مرتد می شمره..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد