دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

نخبه گرایی و ایران !!

انتخابات هم تمام شد و رو سیاهیش موند برای ذغال و و خوشحالم که در این دنیای سیاسی بالاخره مردی پیدا شد که با پایمردی و  حفظ اخلاق و انسانیت در عین صداقتش حاضر شد تا همه حیثیت و اعتبارش رو وسط بذاره و بدور از گزافه گویی اثبات بکنه برعکس بسیاری از سیاستمداران هنوز هم می شود پاک بود و راست گفت !!!

سر تیتر مقاله فعلی ای رو که دارم می نویسم شاید نتونه کل مقاله رو ساپرت کنه ولی باور بفرمایید این مغز معیوب سرخورده عاجز از تیتر دیگری بود !


==================================

نخبه گرایی و ایران 

 

دو هفته پیش بود که فرصتی شد بعد از مدتها چندین ساعت با طه عزیز باشم و در مورد افکار سوسیالیستی و چپ هم صحبت بشیم و طه با وجود انکار علاقش به مبانی سوسیالیستی ، اساسا با مطرح ساختن ایدئولوژی های اقتصادی و بر پایه تعاونی بودن اقتصاد جوامع سوسیالی تنها راه نجات رو در این وادی جستجو می کرد و با وجود یه سری انتقاداتی که من متوجه سوسیالیسم کردم باز هم طه از خر شیطون پیاده نشد که نشد !!


بعد از اون روز تا یه مدتی خیلی این مسئله فکرم رو مشغول کرده بود که چرا اساسا فارغ از افکار چپ ، چرا کلا افکار نخبه گرا در ایران هیچگاه پیروز نشده ؟!؟!


شاید تفاوت نگرش من و طه در زمینه سرمایه باعث می شد به نقطه مشترکی نرسیم ، طه اعتقاد داره که سرمایه باید برای تولید در طبقات پایین بکار بره ( حالا اگه اشتباه می گم خودش بیاد توی کامنتا تصحیحش کنه ) ولی من اعتقاد دارم که سرمایه اساسا خودش مولد هست و در نحوه توزیعش سرمایه دار مختار هست و صرف وجود سرمایه توسعه و رفاه میاره و ...


ولی مردم عوام که اصلا مبانی اقتصادی رو نمی شناسند و نه می دانند لیبرالیسم چیست و نه می دانند سوسیالیسم چیست که حالا بخوان مبانی اقتصادیش رو بدونن ، چرا حتی کششی به این سو ندارند ؟!؟ ( کششی به حتی مواجه شدن و آشنایی با این مسائل )


مسئله ای که در گفتگوی من و  طه نقطه وحدت بود این بود که چرا اساسا افکار سوسیالیسم و بطور کل چپ نخبه گرا هست و این مسئله تنها محدود به این خط مشی فکری نمی شه و افکار بعضی گروه های اسلامی مانند نهضت آزادی هم در همین راستا هست و اساسا نخبه گرایی محض این گروه ها هیچگاه مجال خود نمایی در قدرت جامعه رو نمی تونه ایجاد کنه !!


من نه فردی مذهبی هستم و نه اصلا فردی ملی گرا هستم ولی به گروهک نهضت آزادی از نظر بینش فکری علاقه دارم و تقریبا کلیه روشنفکران فعلی و پنجاه ساله گذشته ایران از افرادی بودند که با این حزب ( ملی گرا ها و بعد ها ملی مذهبیون ) تعلق و یا وابستگی داشتند ولی با همه این ها به نتیجه خوبی نرسیدند و گاها از حکومت و دولت ها طرد شده اند .

 

صریح تر منظورم رو می گم و اون هم اینکه من همیشه به منطقی بودن انسان اعتقاد داشتم و شاید از دلایل رئال بودنم همین مسئله بوده باشه ولی اگر فرض بگیریم که واقعا تقلب صورت گرفته در انتخابات رقم نا چیزی بوده و جناب احمدی نژاد باز هم چیزی در حدود 20 میلیون رای آورده باشد ، براستی چه دفاعی از هرگونه  اپوزوسیون فکری می کنیم ؟!!؟

 

به کروبی نقد زیاد دارم ولی اگر براستی میزان آرا کروبی زیر  یک درصد آرا بوده باشد ، تنها نتیجه فکری ای که می توانیم استنباط کنیم آیا جز این هست که مردم ایران اساسا آنقدر احساسی هستند که 4 سال کار حزبی یک فرد نیز نتواند حتی یک درصد آرا را هم  کسب کند !؟؟!

 

براستی چه خصیصه ای در ایدئولوژی های چپ و لیبرال و حتی روشنفکران دینی است که مردم اینگونه از آنان گریزانند و به مردی پناه می برند که بقول موسوی موجودی شگفت انگیز است که زل می زند به دوربین و می گوید سیاه سفید است !!! 

 

حال شما این مغز نشتی دار را یاری کنید و بگویید دلیل این مسئله چیست ؟!؟ شاید دم دست ترین دلیل روشن نبودن حرف های روشنفکران و سوابق نه چندان خوب ایشان در میان مردم باشد و آنجا که ملت برای احمدی نژاد بخاطر پیش کشیدن  قضیه جزایری و رفسنجانی کف و سوت بلبلی می زنند خود هزار دلیل برهان باشد که خلایق آنچه لایق !!!

 

و شاید هم همان تفکر سنتی که هنوز موجود است و اساسا بت ساختن از آنکس که در بالا است موجبات این فرار عوام از ایدئولوژی های دیگر باشد ، این مطلب را بیش از این باز نمی کنم و با گذاشتن این عکس همه ی حرف هایم را در این باره خلاصه می کنم :

 



عکس فوق تصویر مردی را نشان می دهد در نماز جمعه دو هفته  پیش تهران که با حضور آیت الله خامنه ای برگذار شد .


فارغ از هر زنده باد و مرده باد ( تقلید یه آهنگ معروف شد ) وقتی به عکس توجه بیشتر می کنم و می خوام روانکاوی این فرد رو انجام بدم یک پارامتر خیلی توجهم رو جلب می کنه و اون هم عمق ارادتی هست که این فرد نسبت به خطیب مذکور داره و اصلا یکی از دلایل افسردگی فعلیم دیدن این عکس ها هست که بشدت منو از جامعه ایران نا امید می کنه و شاید تنها پیام انتخابات ایران در صورت عدم تقلب در آن یک جمله به روشنفکران و کلیه کسانی که با برنامه ریزی بر روی نخبگان خواهان تغییر هستند ، باشد و آن هم این بود :


Game Over


 اینبار بر خلاف متون قبلیم از خودم چیزی نمی گم و فقط چند تا صحبت پایانی رو می کنم :

  • از همه اون اقلیت خاموشی که قبل انتخابات به من می گفتند که انتخابات فرمایشی هست و انقدر زور بیخود نزن یه تشکر می کنم که درس بزرگی رو در زندگی به من داند . پس زنده باد اقلیت خاموش !!
  • با توجه به اینکه جریان حاکمه خود را نماینده امام عصر و خدا می داند و مخالفینش را از دین برگشتگان در چاه ظلمات می داند و با توجه به خطر اخراج این حقیر از دانشگاه از خداوند استدعا دارم که مرا از شر هوادارانش در امان بدارد .
  • یه شرمندگی عظیم هم دارم نسبت به شهدا ، انتخابات اخیر ایران تنها نکته مثبتی که برای من داشت عوض کردن تفکر من نسبت به جنگ بود . واقعا معضلی شده برام این فکر که واقعا اونا برای حفظ این وضعیت رفتند ؟!؟ شهدا ؛ واقعا شرمنده ایم که هنوز نفس می کشیم ؛ چون هرچقدر نگاه می کنم کمتر اثری از  شماها می بینم و احساس می کنم شما هم بازیچه شدید مثل من و امثال من که در انتخابات اخیر ...
  • بعلت افسردگی و سرخوردگی شدید بزور اهل بیت فردا می رم مسافرت ، اگر نظری گذاشتید که انشالله شنبه به بعد رویتش می کنم . ازم دریغشون نکنید .
  • دلیل ضعف این متن رو در اوضاع بد فکریم جستجو کنید و با بزرگواری ببخشیدش .

نکته : جمله دومی که نوشتم رو نمی دونم مال کی هست ولی خواستم بگم از من نیست .


مانی

نظرات 28 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:04 ب.ظ

چرت نگو ......
هر کسی عقیده ای دارد
من با اون عکس کار ندارم ولی خودذم به تنهایی عاشق سید علی هستم
معلوم نیس این سید چه هیزم تری به شماها فروخته که این قدر منفعل شدید

هیچی !!

محسن مدنی دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:55 ب.ظ

شما زیاد حرص نخور و سعی کن کمی (فقط کمی) مودب باشی ... شما فکر اسم خودت باش که نمیدونم بهت بگم مانی یا مامانی! شما که فکر میکنی خیلی مطلعی و تاریخ میخونی و دم از مدینه فاضله میزنی بدون که اگه ۲ زار تفکر نکنی همون بهتر که اون مغز رو با کاه پر کنند!
بچه جان مدینه فاضله و گسترش عدالت و اسلام در همه جنبه ها هدف نهایی و غایی اسلامه ... کسی نگفت که الان همه چی درسته و بقول شما مدینه فاضلست ... دروغگویی ، دزدی ، قتل و ... هنوز هم هست و کسی منکرش نیست... تا هدف نهایی خیلی راه داریم ... تا افراد پر مدعایی مثل شماها هستند هیچ وقت هم به مدینه فاضله دست پیدا نمی کنیم ...
منم متنفرم از امثالی مثل شما که کلتون از ادعا پره! فکر کردید که با خوندن ده تا کتاب به حقیقت همه چی پی بردید و فیلسوف شدید!

یه جای دیگه خوندم که در مورد اظهار فضلت در اینجا شکر خوردی و گفتی من اشتباه برداشت کردم . امیدوارم همینطور باشه هرچند امثال تو زیاد هستن اینجاکه زیادی چرت و پرت می نویسن و بقول یارو گفتنی ادب از که آموختی ؟!؟! از گروه فشار !!

داش آکل سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:35 ق.ظ http://www.dashakol.blogsky.com/

دوست من اول از هر صحبتی ازت میخوام منو ببخشی چون توی موقعیت بدی هستم! همه مون هستیم! و من علاوه بر موقعیتی که همه ی اونایی که سرشون از ته شون در میاد دچارشن از موقعیت دیگری هم تحت فشار و اذیت هستم! اینه که میخوام ازت صبر خودت رو با بی وفایی من خنثی کنی!
نخبه ها! اول باید ببینیم چه برداشتی از چه کسی بعنوان چه نخبه ای میشه داشت!
خب اولا جامعه ی ما جامعه ای نیست که نخبه ها رو بپسنده! جامعه ی ما جامعه ای توتالیتر دیکتاتوریه که نخبه ها (نفرات اول کنکور) رو اتخاب میکنه برای خودش، برای اهداف پلید و کثیف خودش! و بقیه رو هم میفرسته میندازه توی دانشگاههای مختلف! و صحنه ای رو بیاد بیار که توی دبیرستان یک توپ مینداختن توی حیاط و بچه ها خوشحال دنبالش بدو بدو میکردن و معلم ورزش توی دفتر پای تلفن یا جفنگ گویی بود! اینم همین بحثه!
ما با اینکه میبینیم چه بلایی داره سرمون میاد باز ه حیا نمیکنیم! مادرم میبینه که این کثافتای بی شرف چه بلایی سر ما دارن میارن و ریشه شون از کجاست! بازم که حرف 4تا کله گنده میشه میگه نمیخوام دیگه بشنوم و منم واا میمونم! وقتی نمیخوان حتی فکر کنن که چرا فلان کار رو میکنن چرا نماز میخونن چرا میگن ولی فقیه چرا این چرا اون! چه انتظاری هست که بخوان تصمیمهای بزرگ انجام بدن! اونها هم تقصیری ندارن! اینها سرمایه های ملی ناسیونالیسی هست که برامون به ارمغان آوردن! باز جای شکرش باقیه که از خیلیا برگشتن!
بگذریم!
خیلی خوشحال شدم که تونستی شعر رو بخونی! شعر ماله سندرا هستش! شوهر سندرا اهنگساز گروه انیگما هستش و خودش هم گه گاهی توی اهنگای انیگما دیده شده! بخش اول شعر که فرانسوی هست هم مال انیگماست! حتما آشنایی داری با این گروه!
بازم به من سر بزن!
بازم منو ببخش
رخصت

برداشتت مربوط به توتالیتر دیکاتوریه رو خیلی قبول ندارم ولی در کل پارامتر ها و اساس منطقی ای در بحثث گذاشتی که خیلی خوب بود .

محسن مدنی سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:53 ق.ظ

نظری که قبل واست گذاشتم رو فراموش کن ... نه ازت منزجر نیستم ... شاید می خواستم تظاهر به منزجر بودن بکنم اما نمی کنم ... چون فکر کنم سو تفاهم شده ... آخرین نظرم و حرفم باهات رو در وبلاگ شعر و فقط شعر بخون ... زیاد خودت رو اذیت نکن ... همه ما مشکلاتی داریم ... همه ما سر درد و سرگیجه داریم ... همه ما سوال بی پاسخ داریم ... همه ما علامت تعجب داریم ... همه ما ....

موفق باشید

جل الخالق !!!

احسان سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:58 ق.ظ http://loveeee.blogsky.com

سلام مانی جان ...
آقا خدایی دمت گرم این متنت عالی بود ... اغراق نمی کنم ولی خیلی جذاب می نویسی آدم دوست داره تا آخرش بخونه ... ضمنا اون عکسی رو که گذاشتی واقعا شاکیم کرد ....تمدن ۲۵۰۰ سالمون به کجا رسیده ...

ممنون

HOLDEN سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ق.ظ http://www.holdennameh.blogfa.com

سلام مرد
دلم برات تنگ شده
این GAME OVER رو بد جور قبول دارم
در هر حال ما که 20 سال تحمل مردیم پس 4 سال دیگه هم شاید (تاکید میکنم شاید) بتونیم... :-)

وقتی می گم گیم آور یعنی 4 سال که هیچی کل عمرمون گیم آور شدیم !!

آوین سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ق.ظ http://dardastebad.blogsky.com/

سلام مانی جان خلی منتظر آپت بودم کم کم داشتم نگران میشدم...........اون شعر شاملو و اون یکی که گذاشتم یه جورایی حال و هوای ایران بود تو این روزا...............انقد خودتو ناراحت نکن خیلی خوب کاری میکنی که میری مسافرت برای روحیت خیلی خوبه.....فعلا

ممنون که نگران بودی ، متاسفانه هنوز زنده ام !!

آدم ساده سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ق.ظ http://www.adamesade.blogfa.com

مانی بازم کارت تحسین میکنم ولی به یه نکته فکر کن که احتمالا مشگلت با این قضیه که یهو ۲۴ میلیون از کجا اومد حل بشه این نکته اینه که اساسا تو مردم رو منطقی تصور میکنی ولی من به شخصه اینطور نیستم والبته ارجاعت میدم به یه منبع دم دستی(روانشناسی اجتماعی کباری) که اونجا ببینی همین مردم منطقی چه گندی که نمیزنند.اون جمطلب بخون حتما.انی قضیه ی منطقی بودن مردم ولی فکر نکنی من میگم مردم به خاطر منطقی نبودنشون یه همچین گلی کاشتنتا ؟ نه اصلا و ابدا.خودت هم میدونی چی شد که اینجوری شد منم میدونم وخیلی های دیگه هم میدونن پس باز کردنش اشتباه(منم نمیخوام به عاقبت تو دچار شم!!!)
از این حرفا گذشته قرار این هفته رو کنسل کردی و حال مارو گرفتی.هر دفعه هم بهت زنگ میزنم یادم میره بهت بگم شماره زیدان رو بهم بده(الان یادم بود گفتم)
خوش باشی

ممنون که اومدی .

طه سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:59 ق.ظ

من کی منکر علاقه ام به سوسیالیسم شدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من گفتم برای خودم با این مطالعه اندکم البته، سوال های متعددی در مورد این نهله فکری وجود داره ولی هرگونه انکار علاقه به سوسیالیسم رو تکذیب می کنم

عجب رویی داره ها !!! :d

ملیسا سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:43 ب.ظ

سلام .خوبی؟
منم مثل تو واقعا خوشحالم که میرحسین مردونه ایستاده و در پی احقاق حقه. و علاقم بهش بیشتر و بیشتر شده.
ای کاش هیچ وقت در این باره چیزی نمی فهمیدم! الان اصلا اعصاب ندارم! اینا آدمو پیر می کنن.
تازگیا دارم یه کتاب می خونم راجع به ولایت فقیه :دی . اصلا تو ایران با وجود ولایت فقیه نمیشه دموکراسی رو برقرار کرد
در ضمن مانی اون اصل از قانون اساسی راجع به صدا و سیما رو میتونی برام بذاری؟
صدا و سیما که شورشو دراورده. الحق که میلی عمل می کنه.
خوش باشی

چشم در متن بعدیم حتما می ذارمش اون اصل رو .

بابک سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:49 ب.ظ http://vebneveshteha.blogfa.com/

سلام
مانی جان خوبی
من از فردای انتخابات این مطلب را با خیلی از دوستانم در میان گذاشتم
ونمیدانم به شما هم گفته ام یا نه
اما به نظر من اصولگرایان یک بازی دو سر باخت را آغاز کرده اند
انجمن حجتیه داره تیشه به ریشه جمهوری اسلامی میزنه
متاسفم
برای عقلای نظام چون زمانی متوجه خواهند شد که خیلی دیر شده

آیت الله مصباح !!

باران چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:36 ق.ظ

ازینکه آپ شدخوشحال شدم خیلی وقت بود منتظرم.
امیدوارم اون اتفاقی که نگرانت کرده هیچوقت نیوفته چون ماهاهم طاقتشونداریم جریان طه وبچه ها بس بود...دیگه تحمل این یکی نداریم(اخراجت ازدانش میگم)

درموردانتخاباتم گفتنی هاروگفتی بعضی روزاپشیمون میشم که رای دادم احساس میکنم به شعورم توهین شد انسانیتمونو به تمسخر گرفتن آزادی حق انتخاب همه وهمه........
امیدوارم مسافرت بهت خوش بگذره مطمینم توهم مثل من وآدم ساده بهش احتیاج داری روزای بدی پشت سر گذاشتیم...

ممنون /

محمد حسین نجفی چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:22 ب.ظ http://mohamadhn.blogfa.com

مانی عزیزم سلام
همونطور که اوون روز توی پارک با هم صحبت می کردیم من هم دلیل این اتفاقات و ناکامی ها رو حاکمیت تفکر و نگاه سنتی مخرب توده ی مردم ایران می دونم و هیچ کس جز همین افراد بانی و مقصر ای شکست جریان های روشنفکری نیست. همین افرادی که امروز موسوی و هم طیف های اون رو نقد می کنند دولت بازرگان رو هم به نقد می کشند و حتی جاهایی با کمال وقاحت اونها رو خائن معرفی می کنند...ممنون از دعوتت

آوین چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:14 ب.ظ http://dardastebad.blogsky.com/

سلام مانی خوبی؟؟؟؟؟؟؟یه سوال تا حالا سایت زیتون رفتی؟؟؟؟اون مانی که واسه زیتون نظر گذاشته شمایی؟

اف چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:17 ب.ظ http://rooiidad.blogfa.com

[گل] ** به ما در خیابانها بپیوندید و از رای و حق خود دفاع کنید **


اعتراضات را به داخل متروها و واگونهای آن میکشانیم و با هم سرود خوانده و شعار میدهیم -

عمده شعارها - مرگ بر دیکتاتور - نترسید ما همه با هم هستیم -

رفراندوم رفراندوم این است شعار مردم - ایرانی بپا خیز دین شده دست آویز -
شعرها .. یار دبستانی - آن خس و خاشاک تویی - و سرود ملی ایران ای ایران ای مز پر گوهر

شبها بر روی پشت بامها فریاد ال .. اکبر


** شنبه سیزده تیر در پارک لاله **

مادران عزادار» بیانیه شماره دو خود را با عنوان «سوگواری مادران عزادار ادامه دارد» منتشر کردند.

[گل] منتظر حضور سبزت هستم [گل] [بدرود]

آ*ن*ت*ی*گ*و*ن*ه پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:03 ب.ظ http://ghajarie-coffee.blogsky.com

به فرض صحیح بودن نتیجه ی انتخابات و عدم تقلب !!!
حالا معنی اون چیز هایی رو که در مورد دموکراسی بهت گفته بودم فهمیدی مانی ؟؟؟!!!
حکومت گوسفندان !!!
یادت هست ؟؟؟؟!!!!

آره یادمه . ممنون که اومدی

jay جمعه 12 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:36 ب.ظ http://www.jay-rch.blogfa.com

با سلام و خسته نباشی خدمت شما دوست عزیز
پیش ما بیا و از قالب هامون دیدن کن ضرری نداره
و از هر کدومش هم خوشت اومد بردار
اگه با تبادل لینک هم موافقی خبر بده منتظرم

رافونه یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:30 ق.ظ

خوب نوشتی مثل همیشه

منم باید راجع به این جریانات یه پست بسازم اما فعلا از حوصله ام خارج است.

اما راجع به عکس این مرد هم مثل رهبرش مشکل مالی داری انگار اشکش هم مثل رهبرش اشک تمساحه و واقعی نیست دروغ محضه

واسه پوله واسه قدرته همون پول و قدرتی که نه خودش نه رهبرش لیقاتش رو ندارن.

البته رافونه من فکر می کنم امثال این مرد واقعا هستند چون به عینه دیدمشون که مثلاسر هر دو راهی ای که طرف قرار می گیره می گه رجوع کنیم ببینیم مقام معظم رهبری چی می گه !!

اینو واقعا جدی می گما

یعنی دور و بر خودم می بینم اینجور آدما رو !!
کامنت اول همین مطلب رو هم ببین ؛ یه نمونش هست !!

دمدمی دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:00 ق.ظ http://daam.blogsky.com

یا هو!
توصیه می کنم پیشوند گروهک رو حذف کنی چون بار مفهومیه منفی داره ناسلامتی نهضت باسابقه ترین حزب سیاسی زنده در ایرانه و اینکه این حزب نخبه گراست درسته من اونو قبول دارم و اتفاقا نهضتی ها هم همین رو می گن من همین صحبت با شخص دکتر یزدی داشتم. ما کلا دو نوع ساختار حزبی داریم نخبگه کار و توده گرا... نهضت یک حزب نخبه گراست از اول به همین شکل بود و الان هم همینطوره.
اما فرض شما در این مقاله از اساس اشتباه بود و نتیجه ای که بر مبنای اون فرض گرفتید هم اشتباه دوست عزیز! در این افتضاحات تخلف شده و تخلف این مثل روز روشنه اتفاقا مردم ایران برخلاف تصور شخص من بسیار رفتار جالبی از خودشون نشون دادن رای اونها احمدی نژاد نبود... اعتراض مدنی و بدون خشونت اونها یک حرکت بسیار جالب و بی نظیر بود.

راستش من هم تو همین وادی فکری بودم

من منکر تقلب نیستم ولی با سفری که این اواخر رفتم به چند تا شهر و هم صحبت شدن با عوام واقعا به این نتیجه رسیدم حداقل 18 میلیون رای واقعی داشته این اقا .

البته به گفته خودت این فرض هست و اگر اشتباه در بیاد استدلال های مربوطه هم اشتباه می شه .
بازم ممنون که اومدی .

آوین دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ق.ظ http://dardastebad.blogsky.com

سلام مانی جان کجایی؟ اونو که گفتم فهمیدم شما نبودی ببخشید

متاسفانه زنده ایم .

خواهش می کنم . سر زدم بهت دیدم آپ نکردی . انشالله موفق باشید .

محبت دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:59 ب.ظ

سلام دوست عزیزم.رسیدن بخیر.ان شا الله خوش گذشته.راستش چون خیلی بین اپ کردنتو وقفه افتاد نگران شدم.شما چه نظری نسبت به این راهپیمایی ها و اعتراضاتی که اتفاق اتاد دارید؟ممنون اگه جوابم رو بدید.موفق و پیروز باشید.قربان شما.فعلا

چی بگم والا !!!

رافونه چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:36 ق.ظ

چه جالب رفتم اون که گفتی خوندم اون هم از بدبختی مونه که یاد نگرفتیم عاشق چی یا کی باشیم

:d

نیما چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:45 ب.ظ

برادر ! همه ی حرفات رو بی خیال
یه سوال دارم تو واقعا واسه جریانات روشنفکری دهه ۵۰ ایران ( بطور کلی از سال ۲۰ به بعد) ارزشی قائلی؟‌

اینا همون کسائی بودن که ؛آزادی؛ رو از ناقضین آزادی و پیروان شیخ فضل الله می خواستند!!‌
نشون به اون نشون که رفتند زیر بیرق خمینی !

بحث سنگینی رو اشاره کردی ولی سر بسته اگه بگم ؛ اعتقاد دارم بطور کلی ملی گرا ها و بعدها نهضت آزادی از جریانات مذکور هستند و به هر حال حمایت از شیخ و امثال هم هم شاید کاستی بحساب بیاد ولی یه نکته مقابلش هست و اون هم اینکه همین الان نهضت آزادی اعتقادی به ولایت فقیه نداره ، یعنی قابلیت انعطاف هست در این وادی و بعضی از این پارامتر ها قابلیت تغییر هم دارن !!

نیما پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:31 ق.ظ http://nimazn.blogfa.com

این جریان به اصطلاح روشنفکری یک میلیمتر هم عمق نداشت ، اینا اگه از سر و ته دنیا چیزی می فهمیدن نه پدیده ای به اسم شریغتی( با شرح و تفضیلی که خودت می دونی) ظهور می کرد ، نه کتابی بنام غرب زدگی نوشته می شد و نه جمع اضدادی به اسم مارکسیست اسلامی بوجود می اومد!!

و از همه بدتر نمی رفتن زیر بیرق جانشین برحق شیخ شهید سینه بزنند!

رویا جمعه 19 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:23 ب.ظ

سلام- پست بسیار جالبی بود از این حیث که برخلاف نوشته های روشنفکر مآبانه فقط دنبال سوالات ذهنیتون هستید که محل تلاقی افکار مشترک خیلی از ماهاست. سوالاتی که مدتها قبل از مشروطه گریبانگیر انسانهایی بوده که همیشه از خودشون می پرسن چرا؟ خیلی دوست دارم در باره ی این پستتون نظرمو به صورت کامل بنویسم اما خیلی طولانی می شه. یه جمله ی زیبا از کیر کگور میگم(البته نقل به مضمون): ؛من مسیحی نیستم اما از کسانی که خود را مسیحی می نامند مسیحی ترم- علت اینکه نمی گویم مسیحی هستم این است که نمی خواهم آرمانهای آن را خدشه دار کنم؛ این رو در نقد از نظرتون من باب طردشدگی ملی-مذهبیون ها گفتم. من خودم رو ملی-مذهبی نمی دونم و تعصبی هم روش ندارم ولی همیشه عده ای افراطی در هر حزبی می یان و تیشه به ریشه ی ماهیت اون موضع میزن. در حال حاضر هم عده ای اومدن به خیال خودشون خیلی ملی-مذهبی هستن اما از همه بیشتر با اساس اون ناسازگارن.این نسبت درست مثل زمامداران دین این دوره به دین می مونه.در مورد رْای دادنمونم به نظر من کسانی که حاضر نشدن به پای صندوق رای بیان اشتباه کردن چون اگر ما اینکار رو نمی کردیم دروغ های این نظام اینطور به وضوح برملا نمی شد و حقیقت وجودی سلطان عریان نمی شد.
موفق باشید.

خیلی عالی بود ؛ بی تعارف گفتم

راستش وقتی اسمت رو می بینم شکه می شم ؛ می گم بابا دمش گرم چه ما رو خوب یادش مونده .

نوشته ات هم خیلی قشنگ بود . همین جمله نقل شده از کگور هزار تا حرف داخلشه اینکه فرار از اصول گاهی وقتا زیادی راه رو کج می کنه !!

با دو بیت شعر که هم مضمون این قضیه هست تموم می کنم و بازم ازت ممنونم که اینجا رو می بینی .

قومی متفـکـرند انـدر ره دیـن . . . . قومی به گمان فتاده در راه یقین

میترسم از آن روزکه تا بانگ رسد . . . ای بی خبران راه نه آنست و نه این

سمیرا یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:55 ب.ظ http://www.samin-67.blogfa.com

ما می خواستیم در شو تخته کنیم اما هی امروز و فردا کردم بعد گفتم این پست هم بذارم ببینم فروش چطوریه اگه دخل و خرجمون خوب بود و نو نوارش کنم اگر هم که کساد بود.خلاص............به روزم ممنون می شم سر بزنی
در ضمن پست رو خوندم .سکوت نشونه ی موافقت هرچند اطلاعاتی در زمینه ی حزب های مختلف ندارم

چشم ؛ در اولین فرصت سر میزنم

باران سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ب.ظ

سلام مانی جان ازم دلخورنشو خیلی دلم مخواست میتونستم بیام .هفته ی دیگه درگیر بیمارستان آزمایش هستم چند وقتی متوجه شدم دچار بیماری قلبیم سعید خیلی کم خیلی کم توجریان دلم هم نمیخواد بیشتراز این بدونه قول بده هیچی نگی بهش گفتم میخوام برم مسافرت نمیخوام فکرش مشغول بشه تواین اوضاع .
اصلا حال خوبی ندارم جلوش بروخودم نمیارم .با یک بدبختی دارم درس میخونم بیرون که میام بعدازیکی دوساعت نمیتونم دیگه راحت نفس بکشم.چندوقتی هم هست زیاد بیرون نمیام برای اون بیچاره بهونه میارم .ببخش نمیتونم بیام شایداصلابه امتحان فرهادی هم نرسم .همیشه منتظراین روزبودم که تولدت کنارت باشم ولی متاسفانه دنیاداره بدتامیکنه.پیشاپیش تبریک میگم

حالا الحمدالله که به خود سعید هم گفتی .

انشالله بخیر می گذره

فریبا چهارشنبه 24 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:56 ب.ظ http://www.khateman.persianblog.ir

منم همیشه میگم زنده باد اقلیت خاموش!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد