دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

و اینبار تعقل در تامل !!

واقعا روم سیاه ؛ دیگه فقط کم مونده پاره آجرای دانشگاه بهم تیکه بندازه که اقا وبلاگ زدی که آپ نکنی !؟؟! من از همین تریبون با محکوم کردن این مطلب و اعلام انزجار از کاهلی و تنبلی و تن پروری و از این صحبتا ، اعلام می کنم از این به بعد هفته ای یه بار آپدیت می کنم 


این چند وقته بجاش مطلب قشنگ خیلی خوندم که زیبا ترینش این مطلب آقای عبدی بود که صحبتش رو در کلاس انقلاب اسلامی مورخ دوشنبه هم کردم و حاج آقا رو یه مقدار باهاش اذیت کردم !! مطلب در مورد پرتاب ماهواره امید هست که بهتره در موردش چیزی نگم و دعوت کنم خود مطلب رو بخونید .


برای خوندن این مطلب فوق العاده اینجا رو کلیک کنید .


مطلبی که امروز می خوام بنویسم بیشتر تلفیق هست و محوریت دقیقی نداره ، تلفیقی از ابوذر ، چهره ی مورد علاقه ی دکتر شریعتی و کمی هم از شادروان کسروی و یه خورده هم چاشنی تاریخ و سیاست ( چی شد ! ) خلاصه اینکه منو از نظراتتون بی بهره نذارید .



=====================================================


و اینبار تعقل در تامل !!


ابوذر ، مردی از تبار راهزن غفاری که از سابقون محسوب می شود و جزو ده نفر نخست است که اسلام آورد ، اینکه چرا دکتر شریعتی ابوذر رو چهره ی اسلام می داند بحثی پیچیده است و مجالی بسیار فراتر از یک وبلاگ و چند دست نوشته می خواد ولیکن بطور مجمل ،  گر بررسی کنیم پی خواهیم برد که اساسا ابوذر خود نخستین سوسیالیست جهان اسلام است ، به عبارت بهتر تلفیق اسلام و سوسیالیستی که دکتر شریعتی به دنبال می گردد تنها در ابوذر می توان خلاصه کرد . 


هرچند از نظر شخصی اینجانب اسلام و سوسیالیست تنها یک وجه اشتراک دارند و آن هم غیر قابل اجرا بودن هر دوی آنهاست . شاید آرمان های اولیه هر دو زیبا باشند و هر دو بدنبال تعالی باشند ولیکن وقتی هیچ تجربه ی موفقی در این بین نمی توان یافت می توان اذعان داشت که اساسا هردو قابل اجرا نیستند ، هیچ حکومت سوسیالیستی در دنیا موفق نبوده و نماد اسلام و حکومت اسلامی که با نام علی شناخته می شود نیز در زمان خلافت خود علی 5 سال بیشتر دوام نداشت و هرروز این سپاه بود که روزی در بصره و جمل بود و روز دیگر در صفین و روز بعد در نهروان و فردایش کشته شدن در محراب نماز .


ابوذر به واقع شخصیتی است معترض ، آن هم معترض به همه چیز و بیشتر به مثابه آخوندهایی می ماند که بقول کسروی هر حکومتی جز خودشون رو غاصب می دونن و جز برای حکومت مهدی سربازی رفتن و مالیات دادن حروم می دونن و کاری جز غر زدن بلد نیستن و کمترین تلاشی برای بهبود اوضاع نمی کنن و با نام سنت پیامبر و لباس رسول الله در منابر ملت رو فقط تحریک می کنن و با چوب لای چرخ گذاشتن از هیچ کارشکنیی فرو گذاری نمی کنند . 


ابوذر شخصیتی که در هیچ یک از سه غزوه ی بزرگ بدر و احد و خندق حضور نداشته به ابوبکر معترض است و به عثمان پرخاشگر و شاید اگر عمری برایش می ماند به علی هم معترض می شد !!


از نظر نگارنده این روحیه غر زدن وقتی با روحیه ی کذاب مغول مخلوط می شود و به عنوان چاشنی یک فرقه ی خرافی و تحریف شده ی شیعی نیز بدان با الطاف خاندان صفویه اضافه می شود تنها یک محصول دارد و آن هم یک ملت ستم کش در عین معترض !!!!


کسروی با مثالی زیبا این چالش را یاد آور می شود ، وی در شیعی گری می نویسد :


در سال 1330 قمری ( حالا تاریخش دقیق یادم نیست ولی همین حدوده ) در زندان مرکزی شهر تبریز در روز عاشورا عده ای وطن پرست واقعی که در اون ها ثقه الاسلام هم بوده در سرباز خانه بدار آویخته می شوند ، در حالیکه مردم در پشت دیوار زندان فریاد می زدند : داد از ظلم یزید !!!


همه اینها در حالیست که در روز ماقبل اربعین در همین تهران ، در همین پایتخت ، در همین کشور ، در همین مملکت شیعی ، در همین حکومت علی ،


جانباز شیمیایی در مقابل مجلس خود سوزی می کند و فردایش در روز اربعین مردم همین کشور با راه انداختن دسته هایی فریاد از ظلم یزید می کنند و کسی نیست بپرسد ، براستی یزید کیست ؟!؟!؟


========================


نکته 1 : جناب لاریجانی در مصاحبه ای فرمودند این بنده خدا جانباز نبوده و یه معتاد بوده

نکته 2 : اصلا فکر نکنید جناب لاریجانی شعور ملت رو در حد بقره گرفتن 

نکته 3 : روم سیاه یک میلیارد و پنجاه و اندی میلیون دلار رو دولت عدالت گستر نریختن به حساب خزانه و ما صحبت چی می کنیم .

نکته 4 : حمید رضا ترقی عضو ارشد موتلفه اعلام کرد زندگی احمدی نژاد مثل یوزارسیف هست (روزنامه اعتماد چهارشنبه 7 اسفند )

نکته 5 : حاکم کومور گفت تحریم های علیه ایران باعث شکوفایی ایران شده ( برای پی بردن به موقعیت جغرافیایی کومور به نقشه های افریقا در مقیاس های بزرگ نیازمند هستید ) در ضمن خبر هم مال پنجشنبه در خبرگزاری فارس هست .

نکته 6 : خبرگزاری ایلنا هم در روز چهارشنبه طی یک گزارش نوشت که محمود احمدی نژاد و عمر گیله حاکم جیبوتی ( اینم تو آفریقاست و نهایتا اندازه کرج باشه اندازش و بغل اتیوپی هست ) در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که ایران و جیبوتی می توانند برای حل مشکلات جهان پیشگام شوند . ( یاد آور می شوم نرخ بیکاری در جیبوتی 40 درصد هست )

نکته 7 : آخر هفته خوبی داشته باشید .

نکته 8 : من رو از نظراتون محروم نکنید .

نکته 9 : مانی 

نظرات 16 + ارسال نظر
یوسف جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:33 ق.ظ http://onlyforyou.blogsky.com/

سلام.مطالب جالبی داری.سری هم به من بزن.خوشحال میشم

خوزه جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:08 ب.ظ

تحلیل تعقل بر انگیزی بود ( ! ؟ )

عاقلان دانند ( ! ؟ )

باران جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ب.ظ

سلام مطلب جالبی بود .من به این جمله اعتقاد دارم "خیر رانزد گشاده رویان بجویید زیرا انتظار خوش عملی ازانان سزاوارتر است از ترش رویان ومردمان اخمو"

ولی درمورد این حدیث سکوت میکنم"ولایة علی ابن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عزابی "پشت بندش اینو"الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابی طالب "خداوند :ولایت علی را همچون حصن ودژی قرار دادم که هر کس از عذاب ایمن می شود ...حمدوستایش خداراکه مارااز متمسکین به ولایت امیرالمومنین قرارداد.........پس این یعنی چی ؟؟!!!!


نظر شما هم جالب بود .

خانمی جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:29 ب.ظ http://sshh.blogsky.com

خوب..چه جالب این جا بحث های سیاسی...!!

من دوست دارم ولی فقط بحثش رو از خود سیاست خوشم نمی اد...

باید بگم که خیلی خوب خیلی چیز ها رو زیر سئوال می برید...این که واقعا یزید کیست ؟سئوال خوبیه ولی جوابش رو نمی شه پای صحبت این و اون پیدا کرد باید مطالعه کرد...ولی فکر نکنم انسان محترمی بوده باشه!!!!(این رو از همین کتاباب میگم...والبته برداشت خودم بود)

حرفهاتون بوی انتقاد میده همش هم وارده (البته بازم از نظر من)اما..........

شخصیت ابوذر بازم جای تامل داره...یعنی فکر نمی کنم ۱۰۰ همینی که گفتین باشه..

لا اقل تا اون جایی که من می دونم!!

ممنونم که سر زدید ...خوشحال میشم بام بیاین به وبم....

1- بلکه هم اجتماعی

2- خوب سلیقست

3- جدا زیر سوال می برم !؟!؟ از نظر من خیلی از این چیزا زیر سوال هست . یزید هم تو این متن بیشتر نماده تا شخصیت حقیقی .

4- انتقاد یا اصلاح ؟!؟!

5- من هم توی متنم گفتم این بحثا قابل حل نیست توی وبلاگ و چهارتا نوشته . در هر حال نظر من راجع به ایشان همینه .

6- همچنین !

رضا جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:52 ب.ظ

مانی این متنت نسبت به سایر متنات یه مقدار ضعیف تر بود ولی من اصلا ربط ابوذر رو با اینا نفهمیدم .

شاید ضعیف بودن متن رو قبول داشته باشم ، شایدم توقع شماها از من بالاست ، شایدم دچار یه نواختی شدم .

در هر حال ربط ابوذر هم دقیقا همینه من یه تئوری رو رسم می کنم .

این تئوری یه سری ویژگی ها داره که یه سرش غر زدن هست و معترض بودن در عین عدم انجام کار مثبت ، که این از ابوذر سرچشمه می گیره .
که الان در آخوندها هست .

صفت دیگش دروغگو بودنه که اون هم سرچشمش از مغول هست .

صفت دیگرش یک دین عوام فریب و در جا زن هست که به شکل تحریفی به مردم خورونده می شه .

همه اینا جمع می شه و همون می شه که آخرش نوشتم .

مهرداد شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:32 ق.ظ

مانی جون پسرم کمتر دری وری بنویس:دی

چشم !

نیما شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:35 ق.ظ http://nimazn.blogfa.com

جمع اضداد بزرگیست این اسلام و سوسیالیزم!

موافقم

HOLDEN شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:14 ق.ظ http://www.adamesade.blogfa.com

با اون آفریقایی ها کلی حال کردم...

هادی شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:27 ق.ظ http://manotomamishavim.blogsky.com

سلام
خوبی مانی جان
پست بسیار خوبی بود و خیلی لذت بردم
و حقیقتا چیزی یاد گرفتم
در مورد کامنتت حق با توست
فرمایش شما هم انجام شد
ممنون از لطفت

شما لطف داری

۱۱۳۱ شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 ق.ظ http://www.sorakhha.blogfa.com

مرسل شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:07 ب.ظ

سلام مانی جان
وبلاگ بسیار پر محتوایی بود
از انجایی هم که من کمی به این گونه مطالب علاقه دارم استفاده کردم
موفق باشی

ممنون از لطفت

بابک یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:41 ب.ظ http://vebnevesht.blogsky.com/

سلام
نه مانی جان چرا باید ناراحت باشم
چند بار آمدم دیدم شما آپ نکردین
فعلا که مثلا شب عید
اما فروش مغازه خیلی پایین آمده
خلاصه اوضاع اقتصادیم بهم ریخته حسابی کلافه شدم
حوصله هیچ کاری را ندارم
موفق باشی
حتما باز هم سر می زنم

درک می کنم ، به هر حال هزینه زندگی و عائله مندی و ...

بقول یارو گفتنی که می گه روزای آخر اسفند همه جا صحبت اینه ، خوشبحال اون دلی که پیش گلهاش رو سفیده !!

آدم ساده یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:23 ب.ظ http://www.adamesade.blogfa.com

سلام مرد
چطوری؟
در مورد این پستت نمیشه نظر داد چون روی هر قسمتش کلی حرف زد.آخه مگه مریضی این همه مطلب خوب یهو میای میذاری تو وبلاگ.این مطالب میتونستی راحت ۵ تا پست خوب از توش در بیاری.الان ولی یه شلمشولوایی درست کردی که بای ببین!!!
این پست که حیف شد ولی از پست بعد سعی کن یه ذره موضوعی که روش بحث میکنی دقییقتر و ریزتر کن.این پست که میخونی انگار سر زد به یکی از این خبرزگذاری ها و داری ۲ماه خبر باهم میخونی.خب انجوری که نمیشه نظر داد.
معذرت اگه یکم رک گویی کردم.یه مانی که بیشتر نداریم
خوش باشی

1- ساده جان من که اول متن هم گفتم که محوریت دقیقی نداره مطلبم .

2- قبول دارم تشتت رو .

3- چشم از این پس ریز می نویسیم .

4- نه بابا چرا دلخور ، خوب نظر دادی دیگه

5- ما چاکریم

بابک دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:41 ب.ظ http://vebnevesht.blogsky.com

سلام
مانی جان فراموش کرده بودم بهت بگم
وب اصلی من در بلاگفا است
وب بلاگ اسکای یه کپی از اون وب است
بخاطر خطر هک یا فیلتر شدن این کار را کردم
آخه دوبار قبلا وبلاگهای من را هک کردن
وب بلاگفا را تقریبا روزی 3 یا 4 بار چک می کنم
اگه پیام فوری داشتی اونجا لطف کن بگذار
اینم آدرسشhttp://vebneveshteha.blogfa.com /
خدا نگهدار

حرف تو حرف من پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:06 ب.ظ http://harfetoharfeman.blogspot.com/

سلام،به حرف تو حرف من سری بزنین.منتظریم...:)

علی کوچولو یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 ق.ظ http://karikalemator.blogfa.com/

سلام مانی عزیزم
من به شما سر می زنم دوست خوبم
همون روز اولی که این پست رو گذاشته بودی هم اومدم
ولی نمیدونم چرا قسمت نظراتت باز نشد که برات کامنت بگذارم
بعدش هم چند بار اومدم دیدم آپ نکردی
به هر حال ما شما رو دوست داریم
از ما دلگیر نباش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد