دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

ما هم لرزیدیم ... !!

یکشنبه ، 17 آبان ؛ روزنامه آفتاب یزد سرمقاله ای توسط سردبیر خوش قریحه ی خود ، جناب واحدی مطلبی با این تیتر و متن قرار داده بودند که : شما هم لرزیدید یا نه !؟!؟


این چند خط یاوه مطمئنا نام مقاله نمی تونه بگیره و حتی تحلیل آبکی هم نیست ، چراکه من حتی نمی خوام تحلیل بکنم ...


من خسته ام ، از این مثلث دروغ و ریاکاری و ابتذال که سرتاسر این مملکت از بالا تا پایینشو گرفته .

آدمهای مذهبی ای که نه علی رادریافته اند و به خون سیدالشهدایشان چنان قسم می خورند که دعا می کنم همان امام شهیدشان دست از قبر درآورد و یقه اشان را بچسبد که نفهمند از کجا خوردند ...


همه چیز پر از دروغ و ریاکاری و ابتذال شده ...


این دو خبر هم اینجا شاید برای لرزش بیشتر بدن بد نباشند :


مشکلات جنسی عامل بیش از نیمی از طلاق های تهران .


تجاوز به عنف در حال یک رویه شدن است و ما همه در تعطیلاتیم .


14 آبان گذشته هم سالروز عزای عمومی تحصیلات عالیه در کشور بود ، حتما به خاطر دارید که جناب عوض علی کردان در 14 آبان سال گذشته بعد از نطقی کوبنده از بیژن نوباوه در رای گیری مجلس استیضاح شد !!


============================================


این بار بیشتر برای خودم می نویسم ، منی که این روزها ساکت تر از همیشه هستم .

از همه فراری و در عین حال بصورت مضحکی هم از تنهایی در فرار .

من از تنهایی لذت می برم ولی یک هفته هست که بصورت عجیبی از تنهایی فرار می خوام بکنم و درعین حال از هیچکسی نمی خوام که کنارم باشه و اصلا حوصله ی احد الناسی رو هم ندارم .

سه شنبه هم رفتم کمیته انضباطی و پنج تا برچسب، نچسب رو به ما چسبوندن به اسم تفهیم اتهام و ... جدا لعنت خدا به این سه شنبه ها .

دقیقا سه چهار هفته هست سه شنبه ها یه اتفاق خاص می افته ...


این وسط مسخره تر از همه اینا این هست که یه عده احمق فکر می کنن تو با منی !!! آخه اگه تو با من بودی یعنی اصلا احتیاج می شد من در چنین خرابه ای برا سبک شدن فکر خودم بنویسم !؟


این روزها مصداق زندگی ما زرشک هست ، زرشک !!


خلاصه اینکه این روزها نه حالمون خوبه نه روزمون ، درگیر یه مصیبتی هستیم به اسم زندگی .

از بارونم گویا خبری نیست !!


==================================


سخنان هفته :


آیت الله شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تهران در مصاحبه ای یک صفحه و نیمی با روزنامه جام جام در روز پنجشنبه : درست است که ما از غرب در علوم تجربی مثل پزشکی و جت ساختن عقب افتاده ایم ولی در علوم انسانی بسیار جلوتر هستیم !!!


محمود احمدی نژاد در سفر به ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی : ما منتظریم که این تغییرات در امریکا صورت گیرد. من بعد از انتخاب اوباما به او پیام دادم و کمک کردم تا بتواند تغییراتی را انجام دهد.


قائم مقام حزب موتلفه اسلامی ، اسدالله بادامچیان : از حامیان میر حسین فقط مارکسیست ها و منافقان باقی مانده اند .


==================================


ترجیح دادیم کامنت های متن بسته باشد .هرچند سخن بسیار است ...


مانی


در لوای قانون یا قانون گریزی ؟ بر جای خویش نشسته ایم !!

دیروز سه شنبه ، 12 آبان ؛ تحصنی در دانشکده ی علوم اجتماعی علامه طباطبائی شده بود که بنده نه لیدرش بودم و نه سخنگوش ولیکن به  بنده محول شد تا بیانیه ای نگاشته و آنرا قرائت کنم که در آن بر دو نکته تاکید کردم :


اول آنکه تجدید نظری در مورد احکام تعلیقی و اخراجی و توبیخی های دانشکده در حوادث اخیر ...

دوم آنکه بازگشت به قانون اساسی و تضمین همه ی مفاد قانون اساسی ...


یاوه گویی امروز بنده به این مطلب دوم بیشتر اشاره دارد .


عکس فوق تنها عکس موجود از روز گذشته هست که در دستان بنده قرار دارد 


تاکید دولت بر تبعیت از قانون و دعوت ایشان به پایبندی به قانون اساسی و محور قرار دادن قانون از سوی جنبش سبز از نقل و نبات هایی است که بصورت در افشانی بسیار از دهان ایشان خارج می شود این شبهه را در ذهن آدمی می آورد که براستی آنان که دم از پایبندی به قانون می زنند ، خود در آن از پیشگامان هستند ؟!!؟


سخن به اطناب نمی برم چراکه کاری بیهوده است ولیکن خبر دیروز حضور محمود احمدی نژاد بصورت کاملا یهویی که موجبات کف کردن نمایندگان شده بود ، مرا به این مهم وا داشت تا به این نتیجه برسم که براستی ، دولتی که سرمدارش ؛ تا این قدر کج فهم است که بدون خبر و بدون اجازه از هیات رئیسه می رود بالا و بعد از افاضاتی بس حیرت آور و با خط و نشان کشیدن برای نمایندگان و تهدید به باز پس گیری لایحه موجبات حیرت ملتی را فراهم ساخته و خود به روشنی نقض قانون می کند ، چگونه می تواند مدعی قانون مداری باشد !؟!؟



شاید بد نباشد تا حامیان دولت را به چالشی فرا خوانیم که با چه معیاری این چنین سخن می گویند ؛ امام جمعه چناران : دولت احمدی نژاد کمر به حفظ ارزش ها بسته است !! 


نمی دانم جناب کوثری بر چه معیاری این سخن گفته که نیک می دانم عملکرد پر از نقصان این دولت بازاری را هم اگر بود به کسادی کشاند و با کج فهمی های خویش تیشه به ریشه این نظام می زند و ای کاش کسی یافت می شد که این قانون اساسی مظلوم که هیچ کس به آن توجهی ندارد و در عوض همه دم از آن می زنند را کمی مورد باز بینی قرار می داد چه آنکه متاسفانه با دولتی روبه رو هستیم که ملت 70 میلیونی را سپر پدر همسر پسر خویش کرده !!


مانی


=========================================


جملات هفته :

  1. محمود احمدی نژاد در سفر به خراسان : دشمنان ایران پشه هستند !!
  2. عماد افروغ : حذف نخبگان و خواص از نشانی های حکومت های توتالیتر و توده است !!
  3. لاریجانی در واکنش به سخنرانی بدون اجازه و وقت قبلی در صحن علنی مجلس از سوی محمود احمدی نژاد : برای صحبت باید قبلا به هیئت رئیسه اطلاع می دادید که این کار را هم نکردید !!

========================================


اول اینکه صندوق پستی وبلاگ های بلاگ اسکای گویا راه اندازی مجدد شده ، برا میل زدن به من روی اسم مانی زیر هر متن کلیک کنید ، زیر عکسه اون خانومه نوشته تماس با من ، یه میل راحت می تونید اونجوری بزنید ...


سرمایه هم بسته شد !


در آخر هم اینکه ، آخر هفته خوبی داشته باشید !

همین !


مانی

تز بدهید !

بین خبر های زیر چه جمعی می توان بست ؟!؟! شما هم ارتباطی که من بین این اخبار دارم حس می کنم رو حس می کنید ؟!؟!



سیاست های متناقض در مورد زنان خیابانی 


رشد عجیب میزان طلاق در استان تهران


قتل های ناموسی هنوز هم در جنوب ایران گسترش دارد


در بررسی مجدد ، اجازه ی ازدواج دختر فقط با پدر و جد پدری است


درگیری و ضرب و شتم بیشترین میزان مراجعه به دادگاه های خانواده قزوین است 


آیت الله صافی گلپایگانی : باید دانشگاه های دختر و پسر جدا شوند .




مگه خودت خواهر و مادر نیستی ؟!؟!


==================================================


قرار بود در مورد علمای اهل سنت یه چیزایی بنویسم که بنا به دلایل امنیتی منصرف شدم و چون ملیسای عزیز در کامنت مطلب قبلی اشاره کرده بودن ببینن نظر من نسبت به ادریس شافعی چی هست ، نظرمو بصورت فشرده می نویسم :


مسئله ی جالب برای من در میان سه تا از چهار فرقه اهل سنت ، امامانشون هست ، یعنی احمد حنبل و ادریس شافعی و ابوحنیفه .


مسئله ی جالب برای من این هست که هر سه ی اینها بخاطر حفظ عقیدشون کشته شدن .


ابوحنیفه بخاطر نپذیرفتن سمت قاضی القضات از سوی منصور ، خلیفه وقت عباسی به زندان افتاد و بخاطر عفونت شکنجه های روی بدنش و عفونت زخم های شلاق خورده اش کشته شد !!!

و یه مسئله جالب دیگه در مورد ایشان این هست که هروقت حکمی صادر می کرده می گفته این رای من است و بنظرم صحیح ترین رای هست و اگر کسی بهتر از این رای در این مسئله بدهد مطمئنا از من به صواب نزدیک تر است و واجب است اطاعتش کرد .

نکته جالبتر اینکه ابوحنیفه به قیاس شدیدا اعتقاد داشته و بیشتر احادیث رو قبول نداشته مگر آنکه تواتر آنها زیاد بوده باشد و بنظر می آید دلیل دوم کشته شدنش آن بوده که اعتقاد به اختیار داشته ، نه جبر !!!


ادریس شافعی که فقهش بسیار به شیعه نزدیک است و تقریبا پویاست ، راهی میانه بین مالکیه و ابوحنیفه در میان گرفت و و مثل اوبحنیفه در قبول حدیث سخت گیری می کرد ولی راه هایی برای تشخیص احادیث صحیح ایجاد کرد مثل قبول کردن همه احادیث بعضی محدثان .

ادریس شافعی بعلت رد فرضیات و بررسی حقایق موجود و نقد بر قیاس ابوحنیفه در سر کلاس خودش مورد حمله ی یکی از هواداران ابوحنیفه قرار گرفت و کشته شد !!!


احمد حنبل که از مذهب فقهی حنبلی وی ، وهابیت پیدا می شود ، وی بسیار به حدیث اعتقاد داشت و به نص شدیدا معتقد بود و به دلیل اعتقاد بر اینکه قرآن قدیم است و مخلوق نیست ، وی بیشتر عمر خویش را در زندان بود و در حال شلاق خوردن بود و سرانجام از شدت ضعف جسمی مربوط به شکنجه های سالیان متمادیش فوت کرد .


حالا اینکه من می گم اینان برای من شخصیت های جالبی شدند این هست که وقتی نگاه می کنم می بینم بزرگ علمای شیعه در حد این سه نفر باشد علامه مجلسی است که خودش آخوند درباری سلطان حسین بوده و حدیث جعل می کرده برای بقای خاندان صفویه و وقتی هم معترض می شی که آقا این مرد چرا رفته در دربار ظلم و جور و ... ؟!؟!؟ پاسخ می شنوید ، تقیه کرده اند آقا ، تقیه !!!


و شاید باید اینجا باز هم نامی از شریعتی ببرم که می گوید : در تشیع علوی تقیه یک تاکتیک عملی است و بسته به شرایط و اوضاع و از این رو به تشخیص رهبر گاه ممنون می شود ولی در تشیع صفوی ، تقیه یک اصل اعتقادی است و ثابت و لازمه ی شیعه و تعطیل کننده ی همه وظایف شیعه !!!

بنظرم باید به شریعتی حق داد تا احمدحنبل را شیعه تر از بسیاری از روحانیون شیعه بداند !!!


================================================


جملات هفته :


  • ( این مال شهریور هست ولی من هفته پیش بدستم رسید ) دکتر عزت الله سام آرام ، رئیس دانشکده ی علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی تهران در گفتگوئی 16 صفحه با مجله ی کیهان هفتگی : ما در کل علوم انسانی و بویژه در علوم اجتماعی کشورمان بحران داریم ، بحرانی که در مدد کاری وجود دارد مسئله نظریه های مددکاری است و به خاطر اینکه ما نظریه های مدد کاری را بومی سازی نکرده ایم !!  ایشان در ادامه اشاره کرده اند : کشور ما را خداوند حفظ می کند و امام زمان یاری می دهد !!!!!!!
  • حجت الاسلام نقوی از اساتید حوزه علمیه : متاسفانه در اول انقلاب از فرصت طلائی صدور انقلاب استفاده نکرده ایم و الان که وارد دوران فرصت نقره ای شده ایم باید از فرصت استفاده کنیم و انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم !!!
  • محمود احمدی نژاد در مراسم روز جشن ملی صادرات :هنوز هم معتقدم که تحریم ها در حد یک کاغذ پاره است !!

=============================================


  • دوست دارم فکر نکنم ولی نمی شه ....
  • پنجشنبه یه سر رفتم نمایشگاه مطبوعات ، واقعا دارم تازه می فهمم تنهایی به نمایشگاه مطبوعات و کتاب رفتن خیلی لذتش بیشتره تا اینکه با چند نفر آدم بره ، احتمالا فردا یعنی سه شنبه که روز آخره هم می رم ببینم چه خبره ...
  • به سرم زده اینجا رو ببندم ....
  • هوا داره کم کم سرد می شه ، مواظب باشید این سرما توی روابط عاطفیتون تاثیر نذاره !!

مانی