دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری ، فکر می کند . دست نوشته هایی شامل : تاریخ ، سیاست ، جامعه و ...

جنایت در پس ایدئولوژی !!! آقایان مزاح می فرمایند !!

این روزها که بقول عده ای ، دوران فتنه است ؛ در فضایی بسر می بریم که افراد حامی دولت هر اتهامی را به مخالفان خود نسبت می دهند و از هیچ تهمتی علیه مخالفان و منتقدانشان فرو گذاری نمی کنند .


اتهاماتی بی پایه و اساس مانند منافق و صیهونیسم بودن و ارتباط با شاخه های شبکه های خارجی و بنیاد های مخملی در جهان از پیش پا افتاده ترین این نوع است که روزنامه همیشه در صحنه کیهان به خوبی در این وادی عرض اندام می کند ...


چندی پیش به مناسبت اول آذر که مصادف با قتل های زنجیره ای بود ، در حال خواندن آرشیو روزنامه کیهان مورخ 21 دی ماه سال 77 بودم که سخنی از روح الله حسینیان  دیدم که نسبت به قتل های زنجیره ای که سعید امامی مسبب آن بود اظهار نظر داشته بود که کشته شدگان ( مرحوم فروهر و همسرش و محمد جعفر پوینده و مجید شریف و پرویز دوانی و ... ) از مخالفان نظام بوده اند به طوری که یه عده از ایشان ناصبی و مرتد بودند و باقی نیز به ائمه جسارت می کردند !!


فارغ از بی پایه بودن اینگونه اظهارات که سعی در توجیه کشتار فجیع آن مقتولان داشته ، نگارنده اعتقاد دارد که مدتی دراز است که این غده در ایران ریشه افکنده که عده ای با نام خدا ، گردن خلق خدا را می زنند !!

هرچند بد نیست در این گونه موارد نگاهی به اصل 23 قانون اساسی بیاندازیم که به صراحت می گوید نمی توان کسی را به صرف داشتن عقیده ای مورد تفتیش عقیده و شکنجه قرار داد !!!


هرچند کمدی فلاکت بار در این وادی آنجاست که دولت نهم که رسمیت دهم برای ما ندارد در هفته گذشته در خبری با شجاعت و افتخار فریاد زد که در زمان ایشان کمک به حوزه های علمیه ی قم دو برابر شده و دولت از هیچ تلاشی برای کمک به ایشان فروگذاری نمی کند ... !!


از همین چند خط می توان عمق فاجعه را دید و روحانیت تشیع که سالها افتخار می کرد که زیر بیرق هیچ حکومتی تا کنون نرفته ، مشخص نیست در حال حاضر چه پاسخی در برابر این گونه مسائل و اظهارات دارد !!


====================================


آقایان مزاح می فرمایند !!


یه دوستی چند وقت پیش می گفت جامعه ایران کلا جامعه شادی هست و ... که بنده با قاطعیت همانجا بر دهانش زدم تا دیگر از این مهملات نگوید ولی جدا بی راه هم نمی گفت !! چراکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهار نظری فرموده اند که سرانه مطالعه کشور به 18 دقیقه در سال رسیده ! 

نکگته جالب آنجاست که همین امار در سال گذشته کمتر از دو دقیقه بود و در چهار سال قبل کمتر از یک دقیقه !!! هرچند ما به آمارهای خیالی دولت نهم که رسمیت دهمی ندارد عادتی دیرینه داریم ولی خداییش در نظر بگیرید صادق محصولی وزیر جدید دولت که ثروتش نقل سخن امت در صحنه هست گفته : مبلهای خانه ام را گدا هم نمی برد !! هرچند راوی دقیقا مشخص نکرده که ایشان مزاح کرده اند یا خیر ولی از آنجا که طبق قانون اساسی ما اصل را بر صداقت می گذاریم ، احتمال می دهیم ایشان هم مزاح کرده !!

اینکه وزیر نیرو هم گفته ما امسال هیچ رشد قیمتی در آب و برق نداریم ، هم احتمال می دهیم مزاح باشدبه آن جهت که یارانه برق تا حدی کمتر شده و قبوض فعلی رقمی بالاتر از همیشه را نشان می دهد !!

حالا همه اینها به کنار ، قائم مقام صدا و سیما هم که این روزها کلی زور می زنه شباهت به بی بی سی پیدا بکنه در سخنانی گهر بار فرموده اند که مخاطبان ماهواره در ایران افزایشی نداشته که احتمالا ایشان هم مزاح می کنند ! 

هرچند که شبیه این اظهار نظر فیلسوفانه را سابقا با این مضمون هم شنیده بودیم که دولت نهم همه آرزو های دولت های پیشین را برآورده ساخته که جناب ستاریان هم در آن زمان نفرمودند که منظور دقیقشان چه بوده ، چراکه هرچه می بینیم ، گلاب به روی مبارکتتان در حد مستراح است ولاغیر !! شاید ایشان هم مزاح کرده اند !!


ولی انصافا هیچکدوم به مزاح صفار هرندی در مرداد ماه امسال نمی رسد که فرمود : پرونده سعید حجاریان و نبوی در کشته شدن رجائی هنوز باز است !! گویا کار کردن جناب هرندی در روزنامه کیهان ، ایشان را هم به توهم توطئه داشتن مبتلا کرده !!


شاید هم همه این دوستان در جایی دیگر جز ایران زندگی می کنند و این ما هستیم که با ایشان مزاح می کنیم !


مانی


==================================


جملات هفته :


محمود احمدی نژاد در سفر به تبریز : مردم تبریز اگر از آسمان سنگ هم ببارد بر پای انقلاب ایستاده اند ، وی همچنین گفت : مردم آذربایجان قلم پای آشوبگران را خواهند شکست !!


محسن آرمین : تفکرات مصباح ، تفکراتی استبدادی است که به آن لباس دین پوشانیده است !!


محمود احمدی نژاد : انتخابات ایران ، دموکراسی غرب را زیر سوال برد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


==================================


یکی از دوستان قدیم ، با نام فرهاد کیا شمشکی گویا در دانشگاه قزوین گرد و خاک حسابی راه انداخته ؛ که جا داره همینجا براش بنویس ، دمت گرم .

لینک همین صحبتا  و این هم لینک همان جلسه به نقل از فارس خبرگزاری حامی دولت هرچند دیدن تصویری این سخنان خود گویای همه چیز باشد !!


این روزها من به پایان بسیار نزدیکم ... !

ویرایش بعد از متن : با عرض پوزش از کسانی که برای این مطلب کامنت گذاشتند ، کامنت این مطلب را هم به صلاح دیدم بسته باشد .

مانی